Verejná ochrankyňa práv má novú vizualitu!

Identitu založenú na výraznom symbole výkričníka vytvorilo štúdio Andrej & Andrej.  Ústredný prvok sa dokonca stal súčasťou písma. Rebranding je výsledkom súťaže, ktorú zastrešilo Slovenské centrum dizajnu.

Identita na mieru

Podľa slov autorov vychádza koncept z myšlienky urobiť upozornenia verejnej ochrankyne práv čo najdôraznejšie. Zosilniť hlas! Dať komunikácii dôraz! Chápete!

Je fajn, že vizuálny rozmer identity je inšpirovaný aj ideovým zámerom súčasnej verejne ochrankyne práv, ktorá si za prioritu kladie práve zosilniť hlas občanov, jeho rezonovanie v činnosti verejnej správy a tým pomôcť znovu získať dôveru ľudí voči verejnej moci.

Zrozum!teľná !dea

Práve výkričník je dobre známym symbolom, ktorý si každý spája s upozornením, výstrahou alebo v dnešnej dobe – s notifikáciou. Autori však posúvajú jeho význam ďalej, resp. viac dopredu. Vložením do samotných písmen je tak trochu všadeprítomný a neodbytný. A v neposlednom rade, zaujímavým a sviežim spôsobom oživuje vizualitu dominantne postavenú na primerane rezervovanej typografii. Super!

PREDSTAVUJEME NOVÚ VIZUÁLNU IDENTITU

Na ceste k zmodernizovaniu vizuálnej prezentácie Kancelárie verejného ochrancu práv sme zrealizovali prvý krok, a to zavedenie novej vizuálnej identity. Tá je založená na jasnom symbole výkričníka, ktorý odkazuje, že poslaním inštitúcie je upozorniť kompetentné orgány na porušovanie práv a žiadať nápravu. Výkričník je súčasťou písma, ako aj ďalších vizuálov, ktoré identitu dotvárajú. V súťaži návrhov o novú vizuálnu identitu, nad ktorou Slovenské centrum dizajnu prevzalo garanciu, zvíťazil návrh štúdia Andrej & Andrej. Ich ideový koncept je podľa ich vlastných slov postavený na vytvorení čo najväčšej sily upozornení verejnej ochrankyne práv. Zosilniť hlas! Dať upozorneniam dôraz! Zdôrazniť to, čo je dôležité! Inšpiráciou pri ich tvorbe bol okrem iného aj môj cieľ, ktorý som predstavila pri nástupe do funkcie. Mojou ambíciou bolo a stále je, zosilniť hlas občanov, aby rezonoval v činnosti orgánov verejnej správy, a tým napomôcť prinavráteniu dôvery ľudí k verejnej moci na Slovensku.Výkričník, ktorý je nosným a kľúčovým symbolom v novej identite, je interpunkčné znamienko používané na zdôraznenie vety. Podľa autorov nového vizuálneho štýlu je tento prvok všeobecne známy ako znak výstrahy a upozornenia. Zbavením sa jeho bežnej funkcie ukončenia vety a vložením ho do písmových znakov však dostávajú slová nový vizuálny dôraz. Vety písané takto upravenými znakmi sa stávajú upozorňujúcejšie a dôraznejšie.Kancelária verejného ochrancu postupne zavedie nový grafický štýl do jednotlivých online i tlačených materiálov.

Posted by Verejná ochrankyňa práv on Wednesday, October 9, 2019

Nová identita postupne ožíva v konkrétnych výstupoch komunikácie v online aj offline forme.

 

Ako sa vizualita páči vám? Zaujal vás? Dajte nám vedieť v komentároch.

 

 

zdroj: Andrej & Andrej

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Najkrajšie obálky od Penguinu II.

Neviem ako pre vás, ale pre mňa je Penguin vydavateľstvom, ktorého obaly kníh ma vedia zaujať. Samozrejme, super…
pokračovanie článku

Domáci grafický dizajn: Doma je doma

Home is Home je malé, rodinné vinárstvo. A vďaka dizajnérke Lucii Blanárikovej má teraz takýto originálny obalový dizajn.