Celkovo sa zúčastnilo 84 návrhov, z ktorých sa víťazným stal ten od chomutovského štúdia Trifor. Koncept, s ktorým jeho dizajnéri prišli, pracuje s písmom so zoseknutými líniami a stavia na výraznom typografickom logu.
Logotyp podľa jeho autorov odkazuje na prienik histórie, povojnovej architektúry a novej pespektívy. Písmo, ktoré logo využíva, je Monument Extended Black, ktoré vo výstupoch komunikácie dopĺňa font Louka, ktoré vytvára s Monumentom kontrast. Farebne okrem dominantnej kombinácie modrej a bielej pracuje identita s pomerne širokou paletou farieb pre flexibiliné a dlhodobé používanie.
Porotu zaujal aj copywriting, ktorý víťazný návrh sprevádzal, so sloganom Ústí nepustí či významovými hračkami ako Ústí historie, Ústí kultúry a podobne.
Na YouTube mesta nájdete aj záznam streamu k predstaveniu vizuálnej identity:
zdroj: Ústi nad Labem