Umelec pretvoril ikonické turecké miesta na prekrásne, surrealistické krajiny

Nedá sa zabrániť pomysleniu na film Christophera Nolana Inception, keď si pozeráte obrázky z poslednej kolekcie od tureckého fotografa Aydina Büyüktaşa s názvom „Flatland“. Kolekcia fotiek bola inšpirovaná knihou Flatland: A Romance of Many Dimensions (Rovina: Romanca mnohých dimenzií) napísanou Edwinom Abbottom.

Jeden by si pomyslel, že je to celé photoshop. Ale opak je pravdou. Tento fotograf, pôvodom z Ankary, Vás však vyvedie svojou tvorbou z omylu.

Pre vytvorenie týchto obrázkov použil Büyüktaş drona pre zachytenie nadhľadov z výšky a rôznych uhlov miest povestného Istanbulu ako Eminönü Yeni Mosque a štadión Şükrü Saracoğlu.

Aydın Büyüktaş, ktorý sa narodil v Ankare v roku 1972 sa však nie vždy venoval fotografií. Zo začiatku to vyzeralo, že z neho bude možno nejaký hotelový manager, vzhľadom na to, že študoval na univerzite cestovný ruch. No toto však nebol jeho sen. Potom ako sa presťahoval do Istanbulu v roku 2000, pracoval pre rôzne avant-gardne spoločnosti, pri ktorých dostal mnoho prác vo filme a reklamách. Spoločnosti ako Sinefekt či Makinefx ho posunuli ďalej. Zlepšil sa v oblasti vizuálneho efektu, 3D animácií a videí. Začal dávať prednosť práci na voľnej nohe, čo bolo viac typické pre jeho osobu. Postupne si získal medzinárodnú popularitu. Medzitým ako sa zaujímal o fotografiu, ako takú, pokračoval v akademickom vzdelaní na katedre fotografovania Mimar Sinan Fine Arts University od roku 2012.

Pozrite si zopár obrázkov z albumu „Flatland“ v tomto článku a sledujte Büyüktaşovú prácu. Istanbul takmer ako paralelný vesmír a zbeletrizované geometrické usporiadanie rôznych okresov.

Z kolekcie “FLATLAND” – “DÜZÜLKE

Zdroj: designtaxi.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Chloe

V některých kulturách je černá kočka přecházející přes něčí cestu považována za předzvěst smůly nebo dokonce velkého neštěstí. Jiní věří, že je to znamení štěstí a prosperity.
pokračovanie článku

Rui & Aria

Portugalský typograf Rui Abreu si zvolil vcelku zaujímavý spôsob prezentácie svojho serifového písma Aria.