Logo s veľkým Š
Na začiatku projektu bol kvalitný produkt s oceneniami zo sveta, ktorý však komunikoval trochu nevýrazne. Vinárstvo sa v minulosti prezentovalo minimalistickým, no zároveň fádnym dizajnom etikety, na ktorej chýbal výraznejší prvok, ktorý by zaujal. Nového poňatia komunikácie sa ujal dizajnér Tomáš Galajda, ktorý sa k redizajnu dostal cez creative directora Martina Motáčka. Obaja vtedy zhodnotili, že kvalitné víno by si zaslúžilo krajšiu etiketu. Tomáš teda pre Šimonovič Modra navrhol logo aj nové obaly.
Pôvodné obaly
Predtým značka využívala logo, ktoré obsahovalo symbol strapca v spojení s názvom vinárstva. Tomuto sa však chcel Tomáš vyhnúť. V určitej fáze sa pohrával aj s myšlienkou zakomponovať štylizovanú verziu hrozna, ktorú ale nakoniec opustil.
Staré vs. nové
Po rešerši rodinných vinárstiev z Modry nasledovalo navrhovanie loga. Tu mal autor od začiatku pomerne jasnú predstavu, čo chce vytvoriť – jednoduchý a výrazný symbol.
Výsledkom je logo pozostávajúce z iniciály Š (ako odkaz na pôvodné logo s názvom vinárstva) a fľaše vína, dôvtipne schovanej v tzv. negatíve. S týmto princípom “ukrývania” Tomáš podľa svojich slov pracuje veľmi rád.
“Vždy sa poteším, ak sa mi podarí vytvoriť symbol, ktorý v sebe ukrýva rôzne vrstvy, ku ktorým sa človek postupne prepracuje. Myslím, že ľudí poteší, keď sami objavia niečo, čo prvýkrát v logu nevideli.”
Iniciálu dopĺňa ešte štylizovaný mäkčeň v tvare rukoväte vinárskej vývrtky, ktorá pôsobí akoby bola natočená vo fľaši a tá čakala už len na otvorenie.
Čisté a jednoduché
Pri návrhu etikety bral Tomáš do úvahy hlavne tvar fľaše a potreby klienta. Pôvodne využívali v Šimonovič Modra dvojicu samostatných etikiet. Väčšia, hlavná sa nachádzala vpredu a menšia s údajmi o zložení vzadu.
Redizajn však vylepšil aj túto časť vizuálnej komunikácie. Dve oddelené etikety nahradil jednou, ktorá obopína takmer celú fľašu. Výsledok pôsobí čisto a zároveň ponúka dostatok priestoru na vyhranie sa s dizajnom. Riešenie je aj praktické, keďže rodinná značka si etikety lepí ručne a pri tom určite ocení čo najjednoduchšie prevedenie.
„Finálny dizajn etikety prešiel od prvých návrhov pomerne jednoduchú cestu. Dobrým odrazovým mostíkom bol pôvodný dizajn etikiet, ktorý neobsahoval príliš veľa „zbytočných“ elementov. Vo finále to bolo skôr o „uprataní“ a nájdení tých správnych pomerov a kompozície.“
Nové etikety sú tlačené na papier Fasson Cotton White s jemnou štruktúrou, príjemnou na dotyk a krásnou bielou farbou. Fľaša s vínom má jednoduchý valcový tvar a vďaka vysokej etikete je opticky vyššia a tým aj elegantnejšia.
Detailom s pridanou hodnotou je metalická razba, ktorá etikete dodáva prémiový vzhľad. Pri výbere vyhrala meď, keďže klient chcel, aby sa odtieň blížil jantárovej farbe. Symbol má po obvode jemný emboss, čo mu dodáva opticky väčšiu hĺbku. Razbou sú na etikete vytlačené okrem dominantného symbolu aj názov odrody a vlastnoručný podpis na zadnej strane etikety.
Viac tvorby Tomáša Galajdu môžete sledovať na jeho Instagrame alebo oficiálnom webe.
zdroj a foto: Tomáš Galajda