Niekedy môže byť celkom zaujímavé sledovať dizajnéra pri práci. Napríkald pri tvorbe loga. Málokomu sa však podarí sledovať vývoj tak detailne a zblízka. Občas sa to však predsa len dá. Napríklad vďaka dizajnérovi Chuckovi Greenovi, ktorý svoj postup zdokumentoval naozaj podrobne.
Takýto pohľad do pracovného procesu môže nielen inšpirovať a zaujať, ale aj priniesť nové vedomosti a ukázať ako niektoré veci robiť lepšie a iné napríklad nerobiť vôbec. Samozrejme, ani Chuckov štýl práce nie je záväznou mantrou, ktorá je jediná správna pri dizajnovaní loga. Ako určité východisko však môže slúžiť celkom dobre.
Logo, ktoré uvidíte, navrhoval Chuck pre transportnú spoločnosť využívajúcu helikoptéry. Ako vraví, rád začína na papieri a tak boli preňho aj v tomto prípade vhodným začiatkom skice, z ktorých následne formoval koncepty. V tejto fáze ešte nie sú jeho výtvory prepracované – ide o koncepty, nie o dizajny.
Na základe spätnej väzby od klienta, ktorý by rád využil kolibríka ako vizuálnu metaforu na helikoptéru, začal Chuck tento nápad skúmať bližšie. Ako postupne zistil, problém bol, že symbol nebol príliš originálny – podobné vizuály používalo množstvo iných spoločností s rovnakým zameraním.
To však neznamenalo, že treba nechať kolibríka uletieť. Bolo potrebné vymyslieť, ako celú vec poňať trochu inak, odlišne. Postupne rozvinul Chuck „vnášajúci sa“ koncept – kombináciu kolibríka a vizuálneho prvku, ktorých znázorňoval rotáciu. V tejto fáze sa rozhodol posunúť koncept do fázy reálneho dizajnu. Nasledoval výskum, ktorý je pre prácu zásadný.
Chuck najprv vytvoril základné tvary, z ktorých poskladal telo kolibríka a následne prispôsobil jeho pozíciu aby vyzeral, že sa vznáša. Teraz bolo potrebné dostať do toho rotáciu, ktorá by odkazovala na helikoptéry. Samozrejme, zriedka sa to podarí na prvý krát:
Chuck sa rozhodol využiť prvok špirály, ktorý prispôsobil perspektíve.
Keď už to vyzeralo podľa jeho predstáv, vrátil klient Chucka na späť na zem. Kolibrík v takejto pozícii neznázorňoval helikoptéru dostatočne. Nasledovali ďalšie úpravy, pri ktorých sa postupne kolibrík a špirála skamarátili celkom novým spôsobom, ktorý bol lietajúcemu stroju bližší:
Na záver bolo ešte potrebné doladiť farebnosť a dotiahnuť chvost.
Ten mal nakoniec až štyri verzie:
Ak si chcete pozrieť kompletný prehľad vývoja tohto loga, nájdete ho TU.
zdroj: ideabook.com
2 comments
No, co ja viem… Nie je to bohvieco.
asi tak nejak.