Takto vyzerajú obaly od agentúry roka ocenenej na Pentawards

Backbone Branding z Arménska tento rok ovládla prestížne ceny, ktoré sa udeľujú za výnimočný obalový dizajn potravín a nápojov. Pozrite sa aké práce od Backbone zaujali.

Agentúra si odniesla celkovo 5 rôznych cien za svoje projekty – štyri zlaté a jednu bronzovú cenu. Backbone to s obalmi naozaj vedia. Ak ich nepoznáte, odporúčame staršie články, v ktorých sme sa venovali niektorým z ich dizajnov. Linky na ne nájdete na konci článku. Teraz sa ale poďme pozrieť na obaly, ktoré bodovali na tohtoročných Pentawards.

Tomacho

Zlato v kategórii Jedlo / Ovocie a zelenina

Kečup, ktorý už svojím názvom navodzuje pohodovú atmosféru a dvíha kútiky úst. V tomto úsilí pokračuje aj obal, ktorý navrhli arménski dizajnéri a v ktorom hrá hlavnú úlohu Kardinál červený. Jeho spojenie s paradajkou vytvára zaujímavé surreálne momenty, kedy si človek nie je celkom istý, či pozerá na operenca alebo na ovocie.

Vidno, že pre autorov obalu nebolo konečnou stanicou vytvorenie jedného maskota, ktorého potom donekonečna recyklujú na portfóliu obalov, ale vytvorili množstvo podôb ústrednej postavičky, ktoré sú ako šité na mieru rôznym umiestneniam a kontextom.

HERO’S

Zlato v kategórii Jedlo / Slané pochutiny

Superpotravina. Tak sa zvyknú označovať orechy a sušené plody, ktorých popularita je posledné roky na vzostupe. S cieľom zdôrazniť kvalitu a vlastnosti týchto produktov pre ľudské zdravie vytvorili v Backbone vizuál, ktorý je hravý, rozmanitý a na policiach nepochybne zaujme.

Hrdinské orechy a ovoce dostali rôzne ochranné pokrývky hlavy a dizajnéri ich poslali ich do prvej línie na novom obale.

Ф I L O S O Ф

Zlato v kategórii Nápoje / Súkromné 

Víno v staroveku tak trochu sprevádzalo mysliteľov a filozofov. Dokonca aj pojem sympózium má pôvod v stretnutiach filozofov antického Grécka, naplnených hlbokými diskusiami a… vínom.

V súlade s touto myšlienkou vznikol aj obal vína Ф I L O S O Ф, ktorý vyjadruje koncept hlboké uvažovania. K nemu pri pohári vína pozýva aj konzumentov.

ANI Dairy

Zlato v kategórii Jedlo / Mliečne a sójové produkty

Kvetinový rebranding pre mliečne výrobky od ANI, pri ktorom bolo naozaj dôležité odlíšiť značku od konkurencie. Tento segment trhu sa totiž vyznačuje veľkou hustotou a zároveň podobnosťou značiek, pokiaľ ide o vizuálnu komunikáciu.

Výsledkom je dizajn, ktorý do centra pozornosti stavia tradičné zviera arménskej dediny. Krava a ľudia si za storočia spoločnej existencie vytvorili silné puto. Tá z obalu ANI je zčasti tvorená lúčnou flórou, čo odkazuje na dôležitosť prostredia pre kvalitu mlieka.

Mrgastan

Bronz v kategórii Jedlo / Zaváraniny

Arménska príroda mnohým pripomína raj a práve význam samotnej pôdy a vody sa v dizajn obalov Mrgastan rozhodli zdôrazniť aj dizajnéri z Backbone. Vytvorili preto viacero ilustrácií podmanivých krajiniek, ktoré zasadili do tvarov rozličného ovocia.

Tu však koncept nekončí. Autori ho posunuli ďalej do priestoru a pomocou aplikácie Arloopa vytvorili v rozšírenej realite animované výjavy plné zviera a rastlín, ktoré sprevádza tradičná hudba a rozprávač. Výsledný zážitok človeka pozýva aby sa ponoril priamo do ilustrácie na obale.

Ktorý obal od Backbone je váš favorit? Viac projektov tohto úspešného kolektívu si môžete pozrieť na jeho webe.

Ďalšie obaly Backbone Branding

Vynaliezavý obal mlieka prináša zábavu pri rozbaľovaní

Jednoduché ako ryža: obaly Riceman

Obal, s ktorým sú raňajky ozajstným umením

Arménské kulturní dědictví na láhvi Kololak

 

zdroj: Backbone Branding, Pentawards

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Prezentácia časopisu Designum

Slovenské centrum dizajnu & redakcia Designum pozývajú na prezentáciu najnovšieho čísla časopisu Designum.