V dňoch 6. – 7. októbra 2023 sa v košickej Tabačke Kulturfabrik uskutoční v poradí už štvrtý ročník konferencie Eastern Design Conference. Konferencia, ktorá otvára tému spojenia globálneho dizajnu s lokálnym kontextom opäť predstaví kvalitný výber rečníčok a rečníkov, ktorých mená rezonujú aj za hranicami Európy. Organizátori podujatia pozvali do Košíc úspešných produktových a grafických dizajnérov, animátorov, celosvetovo známe dizajnérske štúdia, ale aj výrazné osobnosti spoza hraníc sveta dizajnu. Počas dvoch dní sa tak účastníci môžu tešiť spolu na 13 prezentácií od 17 domácich a zahraničných spíkrov z rôznych odvetví.

Program štvrtého ročníka konferencie prinesie opäť rozmanitejší pohľad na tému kreativity a návštevníkom predstaví dizajn v o niečo univerzálnejšom svetle.Tento rok sme program opäť prekopali a tak v ňom účastníci nájdu nielen prednášky od dizajnérok a dizajnérov ale aj umelkýň, barových manažérov či architektky,vysvetlil jeden z organizátorov, Roman Juhás. Prezentácie plné hodnotných podnetov sú už spravidla dopĺňané o krátky otázkový blok, počas ktorého majú návštevníci možnosť položiť prezentujúcim doplňujúce otázky priamo z publika. Spolu trinásť prednášok odznie v slovenskom, českom a anglickom jazyku, návštevníci môžu naviac v prípade záujmu využiť možnosť simultánneho prekladu do slovenčiny a naopak.

Významnú dôležitosť prikladajú organizátori osobným stretnutiam a budovaniu komunity, čo sa odráža aj na výbere miesta konferencie. Tou je Tabačka Kulturfabrik – nezávislé centrum umeleckej kreativity. Domov sme našli v Tabačke, ktorá je pre nás tým správnym miestom kde sa kreativita a lokálny kontext spolu stretávajú organicky každý deň,doplnil Roman Juhás. Networking medzi účastníkmi je podporený aj spoločnými raňajkami, obedom či večerným programom počas oboch dní konferencie.

V rozmanitom line-upe Eastern Design Conference 2023 sa medzi inými predstavia aj:

Studio Najbrt (CZ)
Zuzana Lednická a Aleš Najbrt spoločne vedú Studio Najbrt, ktoré vytvára identity, knihy, plagáty, výstavy, webové stránky a aplikácie pre českých a medzinárodných klientov. Dlhodobé spolupráce s Medzinárodným filmovým festivalom Karlovy Vary, Kunsthalle Praha, Českou filharmóniou, fotografom Josefom Koudelkom, s mestami Praha, Ostrava a mnohými ďalšími jasne charakterizujú aktivity nielen tejto dvojice, ale aj ďalších členov štúdia.

Ola Niepsuj (PL)
Ola Niepsuj je medzinárodne uznávaná a mnohokrát oceňovaná ilustrátorka, grafická dizajnérka a art directorka. Jej práce sa objavili v magazínoch ako The New York Times, The Wall Street Journal, Harper’s Bazaar, v knihách a publikáciách prestížnych svetových vydavateľstiev či v mediálnych kampaniach svetových komerčných značiek. Ako nezávislá dizajnérka pracovala pre zvučné mená značiek ako Nike, Converse, HBO, KFC, Adidas, Ikea, Apple a mnoho ďalších.

Braňo Béreš (JP/SK)
Braňo Béreš je spoluzakladateľom a kreatívnym riaditeľom etablovanej tokijskej agentúry Yoroshiku Fantastic K.K. Vo svojom office v tokijskom Yoyogi tvorí a nachádza cesty, akými značky ako Bentley, Porsche, Fiat, Grammarly a ďalšie komunikujú so svetom. Pozerá za hranice lesku a zameriava sa nielen na dizajn a estetiku, ale aj na ich pôvod. So zmesou zvedavosti a dlhoročných skúseností ho už nezaujíma len sledovanie trendov, ale rozlišovanie toho, čo ich podnecuje.

Mikina Dimunova (SK)
Tvorba slovenskej dizajnérky Mikiny Dimunovej osciluje medzi analógom a digitálom, umením a dizajnom. Vo svojom odbore pôsobí viac ako 20 rokov, počas ktorých vytvára ideové riešenia pre značky s ambíciou tvoriť pridanú hodnotu a prinášať kvalitu vo svojom odbore, medzi ktorými nechýbajú Neva Oslo a Nehera. Je autorkou redizajnu identity Ceny Nadácie Tatra banky, kampane pre Balet Slovenského národného divadla, či vizuálneho konceptu sezóny Divadla Andreja Bagara a mnoho ďalších. Kreatívny proces zastrešuje aj ako súčasť akceleračných tímov, ktoré sa starajú o ambiciózne startupy na našom území a v zahraničí.

Jan Vlachynský (CZ)
Jan Vlachynský je zakladateľom brnenskej gastronomickej skupiny Ľudia z Baru, ktorá prevádzkuje dnes už legendárne podniky ako Bar, který neexistuje, Super Panda Circus, 4pokoje či zážitkový hotel Anybody. Je vyštudovaným psychológom, ktorý si medzi svoje úspechy môže zapísať členstvo vo Forbes 30 pod 30 či cenu Český Goodwill v kategórii Inovácie. Vlastná zvedavosť v posúvaní hraníc a zvyšovaní mentálneho výkonu ho viedla k originálnemu nápadu vytvoriť prvý český “brainhack drink”, nazývaný Osmička. V roku 2020 vydal svoju prvú knihu o leadershipe s provokatívnym názvom “Šéfové jsou kok*ti”.

Viac informácií o Eastern Design Conference

Web: http://easternconf.com
Facebook: https://www.facebook.com/easterndesignconf
Instagram: https://www.instagram.com/easterndesignconf

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Adobe končí s podporou písiem Type 1

Postscriptové písma po 37 rokoch odchádzajú do dôchodku. Nahradia ich modernejšie OpenType písma. Čo to znamená v praxi?
pokračovanie článku

Štáty USA s vlajkami Hry o tróny

Sledujete Game of Thrones? Ak hej, mohla by sa vám táto séria vizuálov páčiť. Ich spoločným motívom je…
pokračovanie článku

Mockupy pre gastrobranding zadarmo!

Na graphicburger aktuálne nájdete napríklad aj túto sadu mockupov, ktoré sú zamerané na branding v oblasti gastronómie.