Skladačka – pestrý rebranding IKEA ako školský projekt

Zadanie znelo vytvoriť, resp. vlastným spôsobom interpretovať už existujúcu ikonu spomedzi značiek. Joe Ling, študent dizajnu v britskom Norwich, sa rozhodol vytvoriť rebranding identity svetoznámeho švédskeho výrobcu nábytku. Pozrite sa, ako mladý dizajnér poňal svoj projekt.

Identitou, ktorú vytvoril, zamýšľal ukázať značku IKEA ako hravú, súčasnú a pestrofarebnú. Zároveň mal koncept vyžarovať myšlienku jednoduchosti, keďže značka je známa tým, že si všetko viete zmontovať aj sami. Dominantným prvkom v jeho dizajne je typografia. Ling o nej hovorí takto:

Písmená sú akoby samostatné tvary, ktoré majú reprezentovať nábytok IKEA v priestore, znázorňovať možnosť kombinovania a miešania rôznych uhlov, štýlov a perspektív. 

5a80ed459187ea61ee969ae574a95a82337e41f460156da438c30f1258bb90080620248f361c192a64d2d322a5f6d64d00d69c8c501453f08577624833f7603f 

Identita ako celok sa sústreďuje okolo štvorice hlavných farieb (ktoré majú pôvod priamo v IKEA paletách). Rozdelenie názvu spoločnosti na časti v rámci jednotlivých propagačných materiálov zase vyjadruje spomínanú myšlienku skladania a spájania. Presne o tom totiž filozofia značky do veľkej miery je. Páči sa mi myšlienka interakcie s odlišnými výstupmi, kedy človek ich správnym spojením môže vytvoriť kompletné logo. Hravé a funkčné zároveň.

A čo na novú identitu hovoríte vy? Lepší je originál, či práve naopak? Ak sa vám páči, nezabudnite pozrieť aj Lingove ďalšie práce.

zdroj: creativebloq.com, behance.net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ilustrované prieskumy od Daniely Olejníkovej

S jej menom ste sa zrejme už stretli. Nečudo, patrí k našim najvýraznejším predstaviteľkám (nielen) knižnej ilustrácie. Daniela Olejníková prednedávnom…