Skladačka – pestrý rebranding IKEA ako školský projekt

Zadanie znelo vytvoriť, resp. vlastným spôsobom interpretovať už existujúcu ikonu spomedzi značiek. Joe Ling, študent dizajnu v britskom Norwich, sa rozhodol vytvoriť rebranding identity svetoznámeho švédskeho výrobcu nábytku. Pozrite sa, ako mladý dizajnér poňal svoj projekt.

Identitou, ktorú vytvoril, zamýšľal ukázať značku IKEA ako hravú, súčasnú a pestrofarebnú. Zároveň mal koncept vyžarovať myšlienku jednoduchosti, keďže značka je známa tým, že si všetko viete zmontovať aj sami. Dominantným prvkom v jeho dizajne je typografia. Ling o nej hovorí takto:

Písmená sú akoby samostatné tvary, ktoré majú reprezentovať nábytok IKEA v priestore, znázorňovať možnosť kombinovania a miešania rôznych uhlov, štýlov a perspektív. 

5a80ed459187ea61ee969ae574a95a82337e41f460156da438c30f1258bb90080620248f361c192a64d2d322a5f6d64d00d69c8c501453f08577624833f7603f 

Identita ako celok sa sústreďuje okolo štvorice hlavných farieb (ktoré majú pôvod priamo v IKEA paletách). Rozdelenie názvu spoločnosti na časti v rámci jednotlivých propagačných materiálov zase vyjadruje spomínanú myšlienku skladania a spájania. Presne o tom totiž filozofia značky do veľkej miery je. Páči sa mi myšlienka interakcie s odlišnými výstupmi, kedy človek ich správnym spojením môže vytvoriť kompletné logo. Hravé a funkčné zároveň.

A čo na novú identitu hovoríte vy? Lepší je originál, či práve naopak? Ak sa vám páči, nezabudnite pozrieť aj Lingove ďalšie práce.

zdroj: creativebloq.com, behance.net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Zase jeden dobrý nápad na slovenské logo…

Keď pred časom Simona Bubánová robila u Michala Havrana tajnosti s novou značkou Slovenska a súčasne s komunikáciou našej krajiny pre budúcnosť,…
pokračovanie článku

Tajomstvo dobrého loga – workshop

Chceš sa naučiť navrhovať vizuálne silné, zapamätatelné a technicky použiteľné logo? Tak tento workshop je pre teba ako stvorený.…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Pecan Squares Desserts

V procesu redesignu značky Pecan Squares vznikl vřelý a expanzivní návrh, který má ve svém tvaru implicitní písmeno „P“.
pokračovanie článku

Hodnota dizajnu a logo SK/EU2016

Diskusia o novej podobe loga ma inšpirovala k úvahe o hodnotení dizajnu a prístupu obornej a laickej verejnosti. Zamyslel som sa nad tým,…
pokračovanie článku

ANWELL: Konica Minolta nám pomohla rozbehnúť podnikanie

Vyštudovaný právnik, ktorý si nikdy nepomyslel, ze sa stane profesionálnym tlačiarom. Dnes je spoločnosť ANWELL jedna z mála firiem na Slovensku, ktorá ponúka komplexné tlačiarenské služby. Od tlače diplomových prác, plánografie, digitálnej veľkoformátovej tlače až po výrobu reklamných predmetov. Za ich úspechom stoja aj zariadenia od Konica Minolta.