Zadanie znelo vytvoriť, resp. vlastným spôsobom interpretovať už existujúcu ikonu spomedzi značiek. Joe Ling, študent dizajnu v britskom Norwich, sa rozhodol vytvoriť rebranding identity svetoznámeho švédskeho výrobcu nábytku. Pozrite sa, ako mladý dizajnér poňal svoj projekt.
Identitou, ktorú vytvoril, zamýšľal ukázať značku IKEA ako hravú, súčasnú a pestrofarebnú. Zároveň mal koncept vyžarovať myšlienku jednoduchosti, keďže značka je známa tým, že si všetko viete zmontovať aj sami. Dominantným prvkom v jeho dizajne je typografia. Ling o nej hovorí takto:
Písmená sú akoby samostatné tvary, ktoré majú reprezentovať nábytok IKEA v priestore, znázorňovať možnosť kombinovania a miešania rôznych uhlov, štýlov a perspektív.
Identita ako celok sa sústreďuje okolo štvorice hlavných farieb (ktoré majú pôvod priamo v IKEA paletách). Rozdelenie názvu spoločnosti na časti v rámci jednotlivých propagačných materiálov zase vyjadruje spomínanú myšlienku skladania a spájania. Presne o tom totiž filozofia značky do veľkej miery je. Páči sa mi myšlienka interakcie s odlišnými výstupmi, kedy človek ich správnym spojením môže vytvoriť kompletné logo. Hravé a funkčné zároveň.
A čo na novú identitu hovoríte vy? Lepší je originál, či práve naopak? Ak sa vám páči, nezabudnite pozrieť aj Lingove ďalšie práce.
zdroj: creativebloq.com, behance.net