Skladačka – pestrý rebranding IKEA ako školský projekt

Zadanie znelo vytvoriť, resp. vlastným spôsobom interpretovať už existujúcu ikonu spomedzi značiek. Joe Ling, študent dizajnu v britskom Norwich, sa rozhodol vytvoriť rebranding identity svetoznámeho švédskeho výrobcu nábytku. Pozrite sa, ako mladý dizajnér poňal svoj projekt.

Identitou, ktorú vytvoril, zamýšľal ukázať značku IKEA ako hravú, súčasnú a pestrofarebnú. Zároveň mal koncept vyžarovať myšlienku jednoduchosti, keďže značka je známa tým, že si všetko viete zmontovať aj sami. Dominantným prvkom v jeho dizajne je typografia. Ling o nej hovorí takto:

Písmená sú akoby samostatné tvary, ktoré majú reprezentovať nábytok IKEA v priestore, znázorňovať možnosť kombinovania a miešania rôznych uhlov, štýlov a perspektív. 

5a80ed459187ea61ee969ae574a95a82337e41f460156da438c30f1258bb90080620248f361c192a64d2d322a5f6d64d00d69c8c501453f08577624833f7603f 

Identita ako celok sa sústreďuje okolo štvorice hlavných farieb (ktoré majú pôvod priamo v IKEA paletách). Rozdelenie názvu spoločnosti na časti v rámci jednotlivých propagačných materiálov zase vyjadruje spomínanú myšlienku skladania a spájania. Presne o tom totiž filozofia značky do veľkej miery je. Páči sa mi myšlienka interakcie s odlišnými výstupmi, kedy človek ich správnym spojením môže vytvoriť kompletné logo. Hravé a funkčné zároveň.

A čo na novú identitu hovoríte vy? Lepší je originál, či práve naopak? Ak sa vám páči, nezabudnite pozrieť aj Lingove ďalšie práce.

zdroj: creativebloq.com, behance.net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Valentín

Mali ste dnes málo Valentína? Nech sa páči. Na záver dňa ešte jeden v podaní PANTONE.
pokračovanie článku

Video: Príbeh Adobe Illustrator

Illustrator tento rok oslavuje významné jubileum. Presne pred 30 rokmi ho totiž prvýkrát predstavili verejnosti. Pozrite si jeho…
pokračovanie článku

Typografická sociálna sieť

Ste grafický dizajnér, ktorý sa rád hrá s písmenami, ale nemá dostatočné znalosti alebo čas na realizáciu vlastného písma?…