Festival Roberta Redforda Sundance má novú tvár

Festival nezávislého filmu Sundance, ako aj rovnomenná organizácia, ktorá ho organizuje, dostali nedávno novú vizuálnu identitu. Postarala sa o ňu Paula Scher z Pentagramu.

Dizajnérka stála pred zodpovednou úlohou. Robert Redford, zorganizoval Sundance v Utahu prvýkrát ešte v roku 1981 a odvtedy popularita podujatia neustále rástla. Z malého festivalu v pohorí, podľa ktorého dostal aj pomenovanie, sa stala celosvetovo uznávaná prehliadka zaujímavých filmových diel. Sundance Institute, ktorá ho organizačne odvtedy pripravuje, pôsobí ako svetová kultúrna neziskovka. Angažuje sa pritom vo viacerých oblastiach a disciplínach od dokumentárneho, cez krátky film až po filmovú hudbu či divadlo.

Hlavným cieľom redizajnu bolo vytvoriť koncept, ktorý by bol dostatočne flexibilný. Tak, aby komunikoval nielen hlavnú oblasť a teda festival s inštitútom, ale bol dobre adaptabilný aj pre využitie v jeho rôznorodých programoch a iniciatívach. Dizajn, ktorý Paula vytvorila, sa vyznačuje ikonickosťou a výraznosťou. Zapíše sa vám do pamäti, hneď ako ho uvidíte.

Nový logotyp je založený na motíve plného kruhu žltej farby, ktorý sa v rámci komunikácie využíva rôznym spôsobom. Raz stojí osamote, doplnený „len“ typografiou, inokedy je súčasťou väčšieho celku. Z kruhov sú tvorené rôzne vzory i tvary. Okrem hlavnej farby, žltej, sa objavujú i varianty v horčicovej a oranžovej. Použité písmo sa nazýva Trade Gothic.

Ako vidno na prezentačných materiáloch nový štýl funguje i v kombinácii so zábermi z filmov a scénami z divadelných predstavení, ktoré sa na festivale objavia. Okrem nich budú využité i fotografie lokality v Utahu.

 

Prezrite si novú identitu festivalu Sundance

sun3 sun4 sun11 sun8 sun5 sun13 sun15

zdroj: creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Skate dosky inšpirované VHSkami

Možno nejaké ešte máte doma na poličke. VHS kazety v tých štýlových papierových alebo plastových obaloch. No a práve kabátmi…
pokračovanie článku

Printová kampaň Sony so zamotaným nápadom

Azda sa nenájde nikto, komu sa aspoň raz nezamotal kábel na slúchadlách. Túto skúsennosť zaujímavo spracováva reklama pre…
pokračovanie článku

Výsledky súťaže Národná cena za dizajn 2017

Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR vyhlásilo v poradí už 14. ročník súťaže Národná cena za dizajn, ktorý bol…
pokračovanie článku

FS Magura má novú identitu od Hungry Studio

Folklórny súbor vždy čerpal inšpiráciu z lokality Ždiaru a Horného Spiša. Ľudový odev týchto obcí je preto hlavným motívom novej identity.