S nadhľadom: nová identita brazílskeho Museu Nacional da República

Jednoduché, no výrazné logo, ktoré výborne funguje pri rozvíjaní identity v konkrétnych výstupoch. Tak by sa dal charakterizovať tento branding.

Kruh v štvorci

Na svedomí ho má newyorské štúdio Porto Rocha. Jeho dizajnéri vytvorili logo, ktoré stojí na dominantnom symbole. Ten tvorí tvar kombinujúci štvorec a kruh. Symbol je odkazom na budovu múzea, navrhnutú architektom Oscarom Niemeyerom, pri pohľade zo vzduchu.

Prvok zároveň slúži ako východisko pri tvorbe komunikačných výstupov. Práve vďaka svojej jednoduchosti je dobre využiteľný a flexibilný na mnoho spôsobov.

Minimalizmus v dobrom

Pôvodné logo takisto vychádzalo z architektúry múzea, ale šlo na to viac doslovne a navyše s pofidérne nastavenou šírkou písmen v názve. Aktualizácia od Porto Rocha prináša príjemný reštart, ktorý je v dobrom minimalistický a modernistický. Podobne ako práve budova inštitúcie, ktorú reprezentuje.

Textová časť loga kladie dôraz na MUSEU, čo je zažité označenie, ktoré miestni pre múzeum (neprekvapivo) používajú. Uppercase titul dokonale dopĺňa symbol. Dovetok so zvyškom názvu je trochu miniatúrny a možno by mu prospelo presiahnuť za polovicu šírky loga.

Logo má aj svoju horizontálnu verziu, ktorá však svojou kompozíciou oproti základnej trochu stráca vyváženosť.

Flexi

Autori dôvtipne rozohrali aj hru so samotným symbolom, ktorý je súčasťou výstupov a funguje ako dominantný element plagáte A1, na obálke brožúry aj placeholder pre fotku zamestnanca na ID kartičke.

Aplikácie, ktoré identitu rozvíjajú, sú podobne ako samotné logo koncipované minimalisticky až brutalisticky. Možno sa pri pohľade na ne človek občas neubráni pocitu, že už niečo podobné viackrát videl. Na druhej strane, tento prístup má – s ohľadom na samotné múzeum a jeho zameranie – svoj význam a nie je samoúčelnou jazdou na vlne trendu.

 

zdroj: Porto Rocha

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť