Pražská komorná filharmónia mení tón – nové logo aj zmena mena

Pražská komorná filharmónia sa rozhodla pre zásadnú zmenu. Mení svoje logo i názov. Aktuálne pomenovanie vzniklo spojením pôvodne neoficiálnej skratky PKF a označenia Prague Philharmonia, ktorý orchester využíva v zahraničí. Do obmeny korporátnej identity investovalo doteraz vedenie filharmónie 50 000 korún. Autorkou nového logotypu pre nadchádzajúcu sezónu 2013/2014 je mladá absolventka Vysokej školy umelecko-priemyslovej v Prahe Lucie Valérová.

Vizuálne vyjadrenie hlavnej myšlienky nového vzhľadu vychádza z elementov notovej osnovy a podľa jej autorky „vytvára dojem, akoby hudba plynula v nekonečnom prúde“. Identita, obvykle na bielom podklade, je ladená v čiernej farbe, ktorá korešponduje s charakterom takejto inštitúcie. Určitým kompromisom medzi tradíciou a imperatívom moderného vzhľadu je použitý font. Ako dnes býva zvykom, celý názov je písaný malými písmenami. Pri komunikovaní podujatí, kde sa text vyskytuje vo zvýšenej miere, je využívaná kombinácia bold a regular rezov.

plakat1

Podoba logotypu v printovej podobe

Okrem základnej, čiernobielej existujú aj ďalšie varianty, ktoré majú slúžiť na oslovenie špecifických cieľových skupín, medzi ktoré patria napríklad deti alebo školy. Tieto odklony od hlavného smeru sú interpretované v rôznych farebných verziách s miernymi odchýlkami v dizajne grafických prvkov.

Vizuály, ktoré majú komunikovať koncerty pre deti, využívajú znamienka z notového zápisu vytvorené brushom, ktorý evokuje dojem, akoby boli jednotlivé ťahy vytvorené farebnými pastelkami. Napriek zámeru osloviť deti hravým stvárnením logotypu, môže byť veľmi minimalistická koncepcia identity stále prekážkou. Aspoň v tomto prípade.

Divízia PKF de luxe, využíva na svoju prezentáciu rovnaký vizuál, avšak „vylepšený“ o gradient. Ten má pravdepodobne podľa autorky vzbudzovať dojem luxusu, či exkluzivity, ktorá sa pravdepodobne s touto vetvou filharmónie spája. Či je však práve lesklé tónovanie tou správnou cestou, to mi nie je dvakrát jasné.

 

Pozrite si hlavné logo spolu s variantmi

basic

deti deluxe

 

Čo hovoríte na vynovenú korporátnu identitu Pražskej komornej filharmónie vy? Páči sa Vám?

[myo_poll poll =8895 type = bar perc = yes]

 

zdroj: brandingsource.blogspot.com, operaplus.cz 

5 comments
Pridaj komentár


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nostalgický obal vodky Liviko CXX

Liviko CXX je vrcholem 120 let bohatého estonského destilovacího dědictví. S obrovskými oslavami tohoto jubilejního výročí bylo řemeslně vyrobeno…
pokračovanie článku

Saxa Rebrand

Dávka strategie, zkreslení, inspirace a špička dědictví Velké Británie přemění Saxa na značku, která má větší hodnotu než její…