Dvojmiliónové mesto, ktoré bolo založené ešte v roku 1067, je dnes dynamickým transportným, kultúrnym a vedeckým centrom. Teda aspoň podľa toho, čo vravia oficiálne zdroje z radnice. Nech je ako chce, od augusta minulého roku pracovala medzinárodná agentúra INSTID na novom vizuále pre Minsk.
Hlavným dôvodom, prečo sa bieloruská metropola rozhodla pre vynovenie svojho imidžu, je zlepšenie identifikácie Minsku vo svete – najmä z pohľadu turizmu, investícií či obchodu. Druhým, nemenej dôležitým cieľom bolo dať miestnym pocit, že môžu byť na svoje mesto hrdí a vytvoriť určitú formu komunity, mestskej kultúry, ktorá by bola základom pre ďalší rozvoj. Novú identitu by mal Minsk začať využívať niekedy v lete.
Miesto toho, aby sa pokúsili vytvoriť koláž všetkých aspektov života Minsku, rozhodli sa v INSTIDe pre jeden smer. Slogan Think Minsk, je oslovením tých, pre ktorých by mohlo byť toto mesto zaujímavé – turistov, investorov a vôbec všetkých šikovných ľudí. Podľa tvorcov je to správa, že Minsk je otvorený poznaniu a novým myšlienkam. Chcú takto okrem iného nasmerovať metropolu do vôd svetovej ekonomiky.
Modrobiele pruhy sú hlavnou charakteristikou nového dizajnu
Minimalistická grafika vizuálov vznikla spojením modrej, ktorá (vraj) zosobňuje komunikáciu, intelekt, či abstraktné myslenie, a prvku línie, ako najtvarovateľnejšieho z geometrických útvarov. Mierny nedostatok zaužívaných symbolov mesta vyriešili dizajnéri alternatívnym prístupom k tvorbe vizuálnej identity.
„Rozhodli sme sa nevytvoriť konkrétny dekoratívny symbol. Skôr sme sa pokúsili navrhnúť podklad pre implementovanie a rozvrhnutie kreatívnej energie obyvateľov Minsku, a to prostredníctvom definovania veľmi jasných, stručných a abstraktných zásad pre vizuálny štýl mesta.“
Think Minsk. Hlavný message kampane
Modro-biele pruhy následne zakomponovali do viacerých veľmi vydarených foriem a aplikácií. Mnohé z nich sú zatiaľ len vo fáze „krásneho obrázku“, ale i tak je zaujímavé sledovať, aké pestré sú možnosti využitia vizuálnej identity mesta. Teraz je dôležité, aby projekt prešiel od konceptu do finálnej podoby.
Hlavnou devízou celého vizuálu je určite jednoduchosť. To, čo môže byť na druhej strane jeho slabinou, je všeobecnosť, ktorú z pruhovaného návrhu cítiť. Takéto riešenie je možné aplikovať na väčšinu miest, dizajnu chýba určitý prvok identifikácie so samotným Minskom, ktorý má nakoniec reprezentovať. Tvorcovia identity však vidia bieloruské veľkomesto ako rušné miesto, ktoré sa konštantne vyvíja.
Práve to bolo pravdepodobne dôvodom, prečo mu na krk nehodili povraz s kotvou, ktorú by mohol predstavovať špecifický symbol, ktorý sa často zvykne rýchlo opotrebovať. Jediným náznakom takéhoto prvku je veľké M, ktoré sa z času na čas objaví v dizajn manuále.
Ten obsahuje množstvo spôsobov aplikovania novej identity. Okrem klasických vecí ako sú brožúry, vizitky a bilbordy, v ňom možno nalistovať aj dizajn šálok či pohárov, textilu a odznakov alebo dokonca gumákov. Lebo ani v Minsku nesvieti slnko každý deň.
Niektoré ďalšie spôsoby aplikácie novej identity
Páči sa Vám nová vizuálna identita Minsku?
[myo_poll poll =7474 type = bar perc = yes]