Volajú to „synesthesia“. „Synesthesia“ je výtvor zmyslového dojmu vzhľadom na jeden zmysel alebo časť tela stimuláciou ďalšieho zmyslu alebo časti tela. Zrejme niečo ako ochutnávanie farby?
Monacké Pantone Cafe Vám umožňuje zažiť „synthesiu“ prostredníctvom výberu z položiek v menu, ktoré sú spárované s farebným ekvivalentom podľa Pantone.
„ Pantone Cafe sa zameriava na pridanie ďalšieho vnemového elementu k farbe a jedlu tým, že dávajú zákazníkom podnet k „ochutnaniu farby“.
Vytvorené Monaco Restaurant Group v spolupráci s Pantone, celá estetika kaviarne je založená na Pantone Goe systéme farieb. Systém identifikácie farieb bol vytvorený Lawrencom Harbertom v roku 1963. Ošiaľ farebných odtieňov už inšpiroval niekoľkých výrobcov oblečenia, kuchynského riadu a dokonca aj hotel.
Napríklad kaviarňové čierne espresso „machine“ je navrstvené Pantónskym farebým procesom azúrovej, purpurovej a žltej. Príkladom číselného označenia prislúchajúcej farby je 16-0924 pre croissant, 17-1227 pre late alebo 16-1364 pre pomarančový džús. Na výber sú aj sendviče, šaláty a iné rýchle občerstvenie. Každému pokrmu prislúcha príslušný farebný odtieň. Eclair je spárovaný so sýtym, čokoládovo hnedým obalom, fľašky vody majú jemne modrú nálepku a Aperol Spritz je podávaný v energicky oranžovom poháriku. Ako doplnok ku položkám v menu, saturované farby sú použité aj na skladajúcich stoličkách, táckach na jedlo, servítkach a fasáde kaviarne.
Vyklápacie Pantone Cafe bude otvorené pred Grimaldským súdom v Monaku do deviateho septembra. Monaco Restaurant Group ale tiež pracuje na trvalom mieste pre kaviareň.
Zdroj: ucreative.com, designboom.com, pastemagazine.com