Objavte typografiu – interaktívny web, ktorý vám predstaví písma

Dizajnéri zo štúdia Hoefler & Co. prišli s novým zaujímavým spôsobom ako ukázať svetu svoje písma. Výtvorili interaktívnú webstránku, na ktorej máte možnosť nielen zistiť, aké fonty majú v ponuke, ale aj čosi o rôznych typoch písiem a možných spôsoboch ako ich využiť. Stránka s príznačným názvom Discover Typography určite poteší každého človeka, ktorý sa zaujíma o písma a vždy sa rád dozvie niečo nové. Tentokrát zábavnou formou.

Na webe nájdete trojicu zoomovateľných plôch, ktoré obsahujú podobné písma. Každá je tematicky odlišná – Wanderlust odkazuje na zlaté časy leteckej dopravy, Redline sa cíti najlepšie na všemožných tachometroch a frekvenciách a posledný Barrel Proof vám    pripomenie starý dobrý Západ. Písma sú vždy uložené vo vizuálne pôsobivých kompozíciách, vďaka ktorým je prehliadky naozaj zážitkom.

Keď si vyberiete, ktorá plocha vás zaujíma, privíta vás popis s úvodom a filtrami na prezentáciu písiem, ktoré sú na obrazovke. Stačí si z ponuky vybrať to, čo vás zaujíma najviac a ostatné zošednú. Môžete sa tak plne sústrediť na jeden exemplár a lepšie preskúmať jeho rôzne varianty. Po kliknutí na niektorú časť plochy sa zobrazí pop-up okno s informáciami o konkrétnom písme spolu s odkazom na jeho nákup.

Popis obsahuje zaujímavý insight ku každému fontu, ktorý vám povie viac o jeho kladoch. Napríklad v prípade Surveyoru. Písma tohto štýlu boli využívané v kartografii, dnes však  rámci digitálneho veku našli svoju cestu a význam aj na obrazovkách. Navyše, v malých i veľkých výškach.

Nech sa páči, ráčte smelo objavovať :). Zostáva len dúfať, že časom pribudnú ďalšie plochy a ďalšie písma.

Oficiálny web štúdia Hoefler & Co. – www.typography.com

 

zdroj: designtaxi.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Rozsiahly relaunch značky Lloyd Bank

Finančný ústav Lloyd Bank patrí v Británii k prestížnym značkám, s ktorými sa spája ikonický logo dizajn. V roku 1998 prešla banka…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – IV. časť

V dnešnej dobe, kedy sme doslova zasypaní množstvom produktov, z ktorých si možno vyberať, je obal skutočne dôležitý. Ešte lepšie,…