Nové logo mesta Příbram ide pod povrch. Doslova.

Erby kedysi predstavovali kľúčový prvok vo vizuálnej identite. Nielen v prípade šľachtických rodov, ale aj pri mestách či obciach. Súčasná digitálna doba prináša práve pre ich identitu nové výzvy. Pozrite sa, ako si s nimi poradilo mesto Příbram vo svojom novom logu.

Autorsky sa na ňom podieľal Štěpán Holič z pražského grafického štúdia Lemon Design. Jeho návrh zvíťazil vo verejnej súťaži, ktorá prebiehala v čase od 5. júna do 10. júla tohto roku. Celkovo svoje práce prihlásilo 35 dizajnérov. Mesto Příbram sa doposiaľ prezentovalo iba svojim erbom. Dôvod na renováciu existujúcej identity bol v zásade prostý.

V súčasnej komunikácii sa erb – a to nielen v prípade Příbramy – ukazuje ako nie príliš vhodný prostriedok. Ako hovorí sám autor „Väčšina českých miest hľadajúcich z akéhokoľvek dôvodu novú vizuálnu podobu, rieši často rovnaký problém: až na niekoľko výnimiek, nie je pri tvorbe značky možné pracovať s pôvodnou erbovou symbolikou.” Prečo?

Prílišná detailnosť a ozdobnosť do veľkej miery zťažuje, ak nie priam neznemožňuje transformovanie takéhoto vizuálu do jednoduchej, dobre čitateľnej vektorovej formy.

Pod povrchom loga

Napriek tomuto obmedzeniu, ktoré v sebe erb ako taký nosí, sa autor loga pokúsil o prevedenie klasického heraldického znaku do modernej podoby pomocou súčasného grafického jazyka. Tak, aby aj pri skutočne kompaktných rozmeroch ostali identita a jej kľúčové prvky dobre zrozumiteľné.

Logo sa inšpiruje samotnou históriou mesta, ktorú efektne prezentuje modernou formou. Nižšie si môžete prezrieť vizuál v detailoch spolu s explikáciou.

pribram-logo1 pribram-logo3

Súčasťou identity je aj kvalitné písmo. Konkrétne Soleil od TypeTogether.

pribram-logo4

 

Logo bolo od začiatku navrhované tak, aby fungovalo v kombinácii s rôznymi variantmi názvov

 

 

 

pribram-logo2

 

Mesto s banskou históriou ide v identite pod povrch. Doslova.

 

pribram-logo5

 

Banský koncept je v rámci identity pekne rozvinutý

 

Jednotná vizuálna identita

Nové logo má byť využívané pri bežnej komunikácii naprieč všetkými komunikačnými kanálmi, ktoré mesto využíva. Okrem iného web, stránka na Facebooku, propagačné printové materiály aj orientačný systém mesta. Logo, v kombinácii s typografiou, farebnosťou a grafickými prvkami predstavuje podľa oficiálnych vyjadrení základ postupne budovanej jednotnej vizuálnej identity Příbramy.

Víťazné logo vybrala porota, v ktorej sa zišli vyučujúci grafického dizajnu z vysokých škôl, riaditeľka mestskej Galérie František Drtikol, architekt mestského úradu, či vedenie mesta. Všetky návrhy, ktoré sa súťaže zúčastnili budú vystavené v příbramskej galérii.

 

zdroj: mediar.cz, pribram.eu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

NÁRODNÍ CENA ZA STUDENTSKÝ DESIGN 2017 vyhlášena!

Letos soutěží produktový a industriální design! Soutěží práce, které vznikly po 1. lednu 2015, a které nebyly přihlášeny do některého z předchozích ročníků…
pokračovanie článku

5 brilantních využití 3D v infografice

Infografika je obvykle jasná, barevná a hlavně dvojrozměrná. Používá se 2D vektorové výkresy a stručné textové bubliny k vysvětlení tématu v jednoduchých…
pokračovanie článku

Coca-Cola přináší vyletněné termo plechovky

Letos v létě udržuje Coca-Cola své fanoušky a plechovky v chladu díky vzrušujícímu vývoji obalu, který spotřebiteli říká, kdy je jejich…