Neviem ako pre vás, ale pre mňa je Penguin vydavateľstvom, ktorého obaly kníh ma vedia zaujať. Samozrejme, super sú aj tie knihy. Dnes však budeme hovoriť najmä o tom, čo sa nachádza na povrchu. Nech sa páči, druhý diel seriálu o skvelých knižných prebaloch od Penguinu.
The Great Escape
Päťdesiate roky boli dobou, ktorá nenechávala chladných ani tučniakov. Aspoň čo sa týka konkurencie. Práve tvorba Abrama Gamesa bol prvým prienikom vydavateľstva na územie pestrofarebných obalov. Bol to tak trochu postup pokus-omyl – všetci boli zvedaví, čo to spraví s predajmi. Obálku si navrhol aj ilustroval sám Games. Zároveň navrhol aj nasadenie poľa, vyhradeného pre názov a autora. Tlač plnofarebných obálok bola však vcelku nákladná a tak po necelej tridsiatke titulov tento experiment skončil.
The Case of Haunted Husband
Jasné, aj vy tam vidíte mužskú tvár, plynule vychádzajúcu zo zárezov kľúča? David Caplan túto optickú ilúziu vymyslel naozaj dobre. Treba dodať, že aj táto kniha patrila do série s plnofarebnými obalmi.
Busman’s Honeymoon
Germano Facetti, ktorý v Penguine pôsobil v šesťdesiatom prvom ako art director, sa rozhodol inovovať krimi divíziu vydavateľstva. Základným princípom pri tvorbe nových dizajnov bolo predovšetkým funkčné kombinovanie ilustrácie a grafiky a zároveň zachovanie zreteľného typografického prístupu. Tento, od Romeka Marbera vďaka jednoduchej farebnosti perfektným spôsobom zvýrazňuje prvok ilustrácie.
Drugs
Titul s jednoslovným názvom jednoznačne stavia do popredia typografiu, pričom mierne rozhodená čitateľnosť dobre odráža tému knihy. Šesťdesiate boli érou, kedy sa znovu objavili Specials, so zameraním na politické a sociálne témy. Prvá polovica dekády sa niesla v znamení červených obalov, neskôr ju postupne vystriedala čierna.
Ďaľší kôpku pekných obalov vydavateľstva Penguin vám predstavíme už čoskoro. Čítajte aj nabudúce :)
zdroj: creativebloq.com