Mohlo by sa zdať unáhlené vytvárať zoznamy naj korporátnych identít roku 2013. Na druhej strane je pravdou i to, že čas už pokročil a od januára vzniklo nepochybne množstvo kvalitných prác po celom svete. Magazín Computer Arts preto nedávno priniesol prehľad najkrajších (a najlepších) lôg aktuálneho roku doteraz. Samozrejme, ide o názor skupiny dizajnérov, ktorý majú vlastný pohľad a podľa neho do zoznamu aj vyberali. Možno, že niekomu sa nižšie spomínané dizajny až tak pozdávať nebudú a naopak sa bude pýtať: Prečo tu nie je aj toto logo? To je práve vec subjektívneho pohľadu. Každopádne, pozrite sa, čo sa páči dizajnérom zahraničných štúdií aj freelancerom.
Whitney Museum of Art
Redizajn identity múzea amerického umenia v New Yorku pripravilo malé holandské štúdio Experimental Jetset. Točí sa okolo idei responzívneho dvojitého vé. Písmeno je doplnené textami vo fonte Neue haas grotesk, prípadne jedným konkrétnym umeleckým dielom. W v niektorých prípadoch slúži ako určitá forma vodiacej línie. Pekný nápad, ktorý, ako vidno nižšie, sa dá pekne modulovať.
Korunovácia Willema-Alexandra, Amsterdam
Preniesť klasický symbol panovníkov, kráľovskú korunu, do súčasnosti nie je ľahké. Ak nechcete, aby návrh vo finálnej podobe pôsobil napríklad ako etiketa z fľaše piva, treba sa k príprave riešenia postaviť zodpovedne. Príkladom vydareného prispôsobenia tradičného prvku modernému svetu je práca štúdia Koeweiden Postma, ktoré pre svoje domovské mesto vytvorilo dočasnú korporátnu identitu. Tá mala mestu poslúžiť pri uvedení nástupcu kráľovnej Beatrix, ktorá sa trónu zriekla po tridsiatich rokoch vlády. Kráľom sa tak stal jej syn Willem-Alexander Claus George Ferdinand. Nová identita mala ľuďom navodiť atmosféru očakávania a upozorniť na nadchádzajúcu významnú udalosť.
Na vytvorenie návrhov mali dizajnéri presne jeden týždeň. Zadanie znelo: vytvoriť dizajn, ktorý je slávnostný i kráľovský. Nesmel pritom obsahovať priamo prvok koruny ani text, či vizuálizáciu nového monarchu.
Inšpirácia monogramom a výsledný vizuál
Východiskom pre autorov bol monogram Willema-Alexandra, avšak „odložili“ korunku, ktorú obsahoval. Vyhrali sa aj s farebnosťou, napájaním a celkovo komunikáciou jednotlivých prvkov. Podarilo sa im vytvoriť funkčný koncept, ktorý je prostý akéhokoľvek pátosu, ktorý by sme mohli pri tejto príležistosť očakávať. Výsledný dizajn pôsobí minimalistickým dojmom s výraznou plastickosťou. A, jasné – páči sa nám :).
Čo hovoríte na prvú dvojicu lôg vy? Už čoskoro vám prinesieme niekoľko ďalších, ktoré tiež neunikli pozornosti dizajnérov a magazínu Computer Arts.
zdroj: computerarts.co.uk, underconsideration.com, designboom.com, experimentaljetset.nl
1 comments
Ako cakal som cca. minimalne 10 logotypov