Na futbal či do galérie? Euro 2016 má nové logo

Najbližší ročník futbalovej súťaže Euro, ktorý sa bude konať v roku 2016 vo Francúzsku, má už známe svoje oficiálne logo. Predstavili ho 26. júna v Paríži a jeho autorom je portugalská agentúra Brandia Central. Ktovie, či to nebol pre jej dizajnérov tak trochu stereotyp. Posledný európsky šampionát, na ktorého organizácii spolupracovali Poľsko a Ukrajina, využíval tiež logo z ich štúdií.

Logo má aj vlastnú tému, ktorou je Oslavovanie umenia futbalu. Čo si budeme klamať, v originálnom, anglickom znení to znie lepšie. Tak teda – Celebrating the art of footbal.

2mhwm74

Zdroj inšpirácie samotného vizuálu by sme mohli hľadať v modernom abstraktnom umení, najmä pri pohľade na detaily a jednotlivé prvky loga. Stredobodom pozornosti sa samozrejme pri pohľade naň automaticky stáva „amfora“, ktorú futbaloví nadšenci identifikujú ako pohár Henriho Delaunaya. Ide o trofej, ktorú na záver turnaja získa víťazný tím. Farebne je ladená – ako inak – vo farbách hosťujúceho štátu. Finálny dizajn teda práve vďaka spomenutým riešeniam a celkovému výrazu určitým spôsobom zjemňuje inak celkom bujarý charakter takéhoto podujatia.

skica

Okrem samotného loga vytvorila Brandia aj podporný vizuálny motív, ktorý vyobrazuje štadión a nadchnutých fanúšikov a je doplnený o prvky z loga. Vzniklo tak prepojenie futbalu ako športu a umenia.

2pttrg4

Rôzne použitia motívu

 

Páči sa vám nová identita Eura 2016?

[myo_poll poll =9345 type = bar perc = yes]
5 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vytvorte si vlastné web portfólio s Adobe

Spoločnosť nedávno predstavila svoju novú službu s názvom Adobe Portfolio. Bude dostupná ako súčasť všetkých Creative Cloud predplatných a podľa…
pokračovanie článku

Hyundai vidí v novej kampani aj za roh

Séria printov upriamuje pozornosť na novú funkciu, ktorou sú vozidlá automobilky vybavené. Vďaka technológií No Zone a jej senzoru…