Na futbal či do galérie? Euro 2016 má nové logo

Najbližší ročník futbalovej súťaže Euro, ktorý sa bude konať v roku 2016 vo Francúzsku, má už známe svoje oficiálne logo. Predstavili ho 26. júna v Paríži a jeho autorom je portugalská agentúra Brandia Central. Ktovie, či to nebol pre jej dizajnérov tak trochu stereotyp. Posledný európsky šampionát, na ktorého organizácii spolupracovali Poľsko a Ukrajina, využíval tiež logo z ich štúdií.

Logo má aj vlastnú tému, ktorou je Oslavovanie umenia futbalu. Čo si budeme klamať, v originálnom, anglickom znení to znie lepšie. Tak teda – Celebrating the art of footbal.

2mhwm74

Zdroj inšpirácie samotného vizuálu by sme mohli hľadať v modernom abstraktnom umení, najmä pri pohľade na detaily a jednotlivé prvky loga. Stredobodom pozornosti sa samozrejme pri pohľade naň automaticky stáva „amfora“, ktorú futbaloví nadšenci identifikujú ako pohár Henriho Delaunaya. Ide o trofej, ktorú na záver turnaja získa víťazný tím. Farebne je ladená – ako inak – vo farbách hosťujúceho štátu. Finálny dizajn teda práve vďaka spomenutým riešeniam a celkovému výrazu určitým spôsobom zjemňuje inak celkom bujarý charakter takéhoto podujatia.

skica

Okrem samotného loga vytvorila Brandia aj podporný vizuálny motív, ktorý vyobrazuje štadión a nadchnutých fanúšikov a je doplnený o prvky z loga. Vzniklo tak prepojenie futbalu ako športu a umenia.

2pttrg4

Rôzne použitia motívu

 

Páči sa vám nová identita Eura 2016?

[myo_poll poll =9345 type = bar perc = yes]
5 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vyšel nový Font 203!

Na co se můžete těšit v podzimním číslu časopisu Font? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI armád a firem, jejichž činnost úzce souvisí s touto oblastí, jsou to články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace či webdesignu a věnuje se mimo jiné také polygrafii…
pokračovanie článku

Tak šiel čas… na logách automobiliek

Vizuálna identita automobilových značiek je vďačným objektom na sledovanie. Najmä ak ide premeny jej podôb počas dlhoročnej existencie…
pokračovanie článku

Nový kreativní výraz ginu Bombay Bramble

Londýnská agentura Knockout stojí za svěží identitou a designem lahví pro Bombay Bramble, nový rubínově červený nápoj značky Bombay Sapphire, který kombinuje páry z destilovaného London Dry Ginu s bohatým ovocným nálevem z ostružin a malin.
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – III. časť

V dnešnej dobe, kedy sme doslova zasypaní množstvom produktov, z ktorých si možno vyberať, je obal skutočne dôležitý. Ešte lepšie, ak…