Staré s novým
Múzeum umění Olomouc, skrátene MUO má ambíciu stať sa jedným z kľúčových stredoeurópskych múzeí. Prezentuje nielen výtvarnú tvorbu ale takisto súčasne živé formy umenia ako divadlo, hudbu, tanec či film.
Od roku 2014 sa v komunikácii inštitúcie používalo prosté biele logo v tyrkysovom poli od dizajnéra Petra Šmalca. Ten bol zapojený aj do celého procesu súťaže a ako zamestnanec múzea bude s novou identitou v budúcnosti pracovať.
Cieľom súťaže bolo zjednotiť celkovú vizuálnu komunikáciu MUO, jeho budov, expozícií a programov. Pod hlavičku olomouckého múzea patria aj ďalšie subjekty ako Arcidiecézne múzeá v Olomouci a Kroměříži či budova Muzea moderního umění.
Víťazom súťaže sa stal koncept od autorov Anežky Hrubej Ciglerovej a Nikoly Wilde a Richarda Wilde. Ich návrh pracuje s myšlienkou kontrastu histórie a modernity, čo reflektuje zbierky múzea od stredoveku po súčasnosť.
M ako ikona
Identita je založená na dominantnom M a spojení starého s novým. Začiatočné písmeno je odkazom na gotickú textúru a v kombinácii s modernou groteskou vytvára spomínaný kontrast aj vizuálne.
Porota označila za najsilnejší moment predstaveného návrhu jedinečnosť, ktorú autori dosiahli vytvorením úplne novej abecedy, ktore súčasťou je aj výrazné M. Toto písmeno zároveň môže fungovať aj samostatne ako logo či ikona.
V dizajne tlačovín je prítomná minimalistická kombinácia hrejivej šedej s výraznou čiernobielou kombináciou. Pre komunikáciu konkrétnych podujatí vznikne unikátna paleta piatich farieb, ktoré budú čerpané z vybraného diela daného autora.
zdroj: CZECHDESIGN