Muzeum města Prahy predstavilo novú tvár

Muzeum hlavního města Prahy sa koncom minulého roka rozhodlo pre aktualizáciu svojej identity. Okrem nového loga prináša aj zmenu názvu – po novom Muzeum města Prahy.

V spolupráci s UGD (Unie grafického designu) usporiadala inštitúcia jednokolovu anonymnú súťaž. Jej cieľom bolo nájsť sebavedomú identitu, ktorá by riešila bežné problémy každej väčšej organizácie – fragmentácia brandingu, široké spektrum aktivít a tém. Dôraz bol kladený na výraznú vizuálnu komunikáciu v jednotnom a atraktívnom tóne, súčasnou a výraznou formou. Ako víťazný vzišiel zo súťaže návrh Kláry Horovej. Ten porota vybrala jednomyselne, pretože podľa nej najlepšie splnil zadanie. Ako zhrnul Ondřej Kafka za UGD:

“Věřím, že nová identita muzea je nadčasová a kvalitní, s jasnou vazbou na identitu hlavního města Prahy, že bude pozitivně přijata jak zaměstnanci muzea, tak jeho návštěvníky a že se díky ní podaří dosáhnout jednoho z cílů výběrového řízení – sjednocení různých značek muzea pod jednu společnou sdílenou identitu.“

Okrem víťazky sa zúčastnilo 9 z 10 oslovených štúdií (Dynamo Design, Klára Horová, JS Typo, Kolargrafik-studio, Open Idea, Petra Sadilová, Studio Breisky, Studio Designiq, ViaGaudium – Adéla Valha Vorbová, Ondřej Zámiš). Všetci uchádzači, ktorí splnili zadanie, získali skicovné 20 000 korún. Na druhom mieste skončil návrh ViaGaudium a tretie miesto obsadil Ondřej Zámiš s Romanom Černohousom.

  

Jednoducho silné

Víťazný dizajn stojí na vizuálne silnom monograme M, ktoré je umiestnené do štvorcového poľa. Stredová vertikála predeľuje iniciálu na dve polovice – každá z nich je v inom písme, čo má odkazovať na minulosť a prítomnosť inštitúcie, ktorá pôsobí od roku 1881. Hra s protipólmi má viacero ďalších významov. Autor / dielo, Interiér / exteriér, objekt / výstava, a podobne. Druhá polovica M sádzaná groteskou podľa autorky “v dalším plánu tvoří číslici „1“ – jako vyjádření jedinečnosti, jde o jediné muzeum, které se zabývá výhradně Prahou a představuje veřejnosti její historii i současnost.”

Nové logo sa tak odklonilo od predošlého smeru, ktorý reprezentovala skratka MMP v logu prítomná vo vzájomne kolidujúcich minuskulách s rôzne doplňovaným názvom inštitúcie. Vrátane aj vcelku nešťastného textu po obvode kruhu. Návrh od Kláry Horovej je neporovnateľne výraznejší, priamočiarejší a má vizuálnu silu, ktorá vychádza z jeho jednoduchosti.

Staré vs. nové

Ako sa vizuálna identita múzea páči vám? Dajte nám vedieť v komentároch.

zdroj: Muzem města Prahy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Kde sú emócie, tam nie je žiadna diskusia. Spoznajte umenie argumentácie v online prednáške.

Lepší argument v hrsti ako dojmy na streche! Ako vyzerá umenie argumentácie a ako sa vyhnúť chybám v debate prezradí v stredu 2. februára v online prednáške odborník v tejto oblasti. Martin Schmidt priblíži svet kritického myslenia a ukáže, ako správne argumentovať. Návštevníci si budú môcť osvojiť mechanizmus vyjednávania, presvedčovania a zdôvodňovania, ktoré vynikajú logickou správnosťou, relevantnosťou a inšpiratívnosťou. 
pokračovanie článku

Nová vianočná etiketa Coca Coly

Vianoce sa pomaly blížia – aspoň podľa inventára obchodov – a tak možno čakať aj nejaké tie špeciálne edície…