Možno si ešte spomínate na rebranding Mozilly, ktorý ako proces začal ešte v lete minulého roku. Na výbere konceptu novej identity sa pritom nepodieľali iba klient a tím dizajnérov ale k vyjadreniu sa bola prizvaná aj široká verejnosť. Presne v súlade s open source filozofiou značky. Dnes už je známy aj výsledok. Pozrite sa, ktorý koncept sa nakoniec do finále.
Otvorený dizajn
Návrhy prešli dvomi kolami, pričom prvé kolo prebehlo v auguste a druhé v septembri. Víťazný návrh s názvom Protocol 2.0 sa sústreďuje okolo prvkov známych z URL adries, čím odkazuje na to, že internet ako taký je stredobodom záujmu značky.
Nová podoba loga si zachováva vysokú mieru jednoduchosti a oproti svojmu predchodcovi pridáva hravý prvok, ktorý veľmi elegantne prepája samotný názov značky so symbolom “://“, dobre známym z webových prehliadačov. Skrátka parádny nápad aj prevedenie.
Custom písmo od Petra Biľaka
Font, ktorý nová identita využíva, pochádza z databázy Typotheque a ide o custom prispôsobené písmo. Zvolené slab serif písmo s názvom Zilla má vďaka svojmu vzhľadu tú správnu mieru hravosti. Za zmienku stojí aj fakt, že písmo bude dostupné bezplatne pre každého. Práve spomínaná hravosť sa následne naplno prejaví vo chvíli, keď sa logo začne využívať v konkrétnych aplikáciách v kombinácii s ďalšími prvkami.
Ako sa na margo nového loga vyjadril portál Brand New, je “úžasné, že tento otvorený proces, ktorý aktívne požadoval a implementoval spätnú väzbu od stoviek ľudí, viedol k logu, ktoré nielenže nie je zlé ale má naopak silný nápad, svieže spracovanie a sľubnú flexibilitu.” Všetky tieto ingrediencie spolu vytvárajú komunikáciu, ktorá úspešne vystihuje podstatu Mozilly vo vizuálnej rovine.
zdroj: mozilla.com, underconsideration.com