V tomto seriáli vám postupne predstavíme logá, s ktorými sa možno stretávate každodenne. Ukážeme vám ich históriu – vznik, premeny naprieč desaťročiami, čím boli inšpirované. Keďže je úvod týždňa a to si rozhodne žiada niečo energické, zameriame sa v prvej časti na niečo výživné. Pozrieme sa na logo poprednej potravinárskej firmy, podnikajúcej so sloganom Good Food, Good life práve v oblasti výživy, zdravia a zdravého životného štýlu – firmy Nestlé. Spoločnosti, ktorá zamestnáva štvrť milióna zamestnancov vo viac ako osemdesiatich krajinách sveta.
Spoločnosť založil Henri Nestlé, keď boli vo Švajčiarsku, ako v prvej európskej krajine, otvorené závody na výrobu kondenzovaného mlieka. V súčasnosti Nestlé vlastní okolo šesť tisíc značiek s rozmanitým výberom produktov. Okrem niekoľkých druhov čokolád je to napríklad aj káva, fľašková voda, cereálie, detská výživa, zmrzlina ale aj jedlo pre domáce zvieratá. Medzi produktmi má zaujímavú históriu predovšetkým Nescafé, ktoré bolo na trh uvedené krátko pred Druhou svetovou vojnou v roku 1938. A práve vojna pomohla spopularizovať túto práškovú instantnú kávu. So vstupom Spojených štátov do vojny sa ľahko pripraviteľný energický nápoj stal jedným so základných vybavení amerických vojakov slúžiacich v Európe a Ázii.
Známe logo sa menilo – zjednodušovalo niekoľkokrát, napriek tomu základný motív rodinky spevavého vtáka – drozda plavého, zostal nemenný. Vtipne vychádzajúc zo slova nest (hniezdo), čiže časti priezviska zakladateľa spoločnosti ho sám Henri Nestlé predstavil verejnosti už v roku vzniku – 1866. Po jeho odchode bolo logo v roku 1875 registrované novými majiteľmi v mestečku Vevey blízko Lausanne, ktoré je dodnes hlavným strediskom potravinárskej spoločnosti.
Vtáčia rodinka symbolizovala a symbolizuje hlavné poslanie Nestlé – výrobu produktov pre rodinu. Metaforu rodinného života – domáceho hniezda a starostlivej matky, podporuje aj farebnosť – modrá farba má reprezentovať práve starostlivosť ale aj prosperitu, čistotu a láskavosť. V roku 1938 bolo logo po prvýkrát prepojené s písmom, ktoré prechádzalo naprieč grafikou. Takmer o tridsať rokov neskôr logo prešlo úpravou – zjednodušilo sa odstránením niekoľkých nadbytočných detailov.
V roku 1988 prišla spoločnosť zatiaľ s najradikálnejšou obmenou loga – červík v zobáku matky bol odstránený, z hniezda takisto zmizol jeden z malých operencov. Tieto zmeny mali dodať dôraz na aktivity v spoločnosti, ktorá rozširovala svoje obzory zahŕňaním nových, rôznorodejších produktov. Cez nové logo tiež reflektovala modernú rodinu s dvoma deťmi. Font používaný v hlavnom logu prešiel taktiež zmenou – bol odvodený z rodiny písiem Helvetica.
Súčasné logo spoločnosti bolo nedávno opäť zjednodušené. Odstránilo sa tieňovanie stromu – dubu (symbolu germánskych národov ale tiež symbolu sily, dlhovekosti a odolnosti) a taktiež drozdia rodina stratila vyňatím niekoľkých liniek plne na plastickosti.
Logá niektorých produktov spoločnosti: