Časopis, ktorý vychádza od roku 1967, vystriedal za svoju existenciu viacero verzií svojho letteringu. Poslednou bola flat verzia z roku 2018, ktorej však chýbal drive, ktorý mali jej predchodcovia. Ten teraz vrátili do hry ľudia z XYZ Type, ktorý redizajn pripravili.
Logo v čase
Staré vs. nové
Detail tieňovania
Výsledkom ich práce je nový člen “rodiny” letteringov, ktoré zdobili titulky magazínu. Prírastok je navrhnutý tak, aby dobre fungoval v súčasnom kontexte, kedy médium funguje v printovom aj digitálnom priestore. Najbližšie sa obzerá po staršom súrodencovi z roku 1981, ktorý bol v obehu do roku 2018. Práve to bolo podľa Jesseho Ragana z XYZ Type paradoxom celého projektu – ako vytvoriť nové logo, ktoré bude vyzerať ako to z minulosti a pritom nepôsobiť zastaralo?
Nový dizajn, ktorý je na prvý pohľad takmer identický s ročníkom 1981, obsahuje viacero variantov – primárne logo so základným tieňovaním, verziu s plným tieňom aj monofarebné logo – a je odladený tak, aby bol dobre čitateľný aj v malých aplikáciách.
Varianty nového loga
Monogram
Použitie na sociálnych sieťach
Podrobne si o novom letteringu Rolling Stone môžete prečítať v projektovej štúdii XYZ Type.
zdroj: XYZ Type