Lacoste je francúzska odevná spoločnosť, ktorú v roku 1933 založil tenista René Lacoste, prezývaný krokodíl. Značka po prvýkrát od svojej existencie zmenila svoje ikonické logo krokodíla. Čím sa snaží prispieť k uchovaniu ohrozených druhov zvierat na našej planéte. V spolupráci s Medzinárodnou úniou pre ochranu prírody (IUCN) a reklamnou agentúrou BETC vytvorila limitovanú edíciu polokošiel, kde Lacoste nahradilo svoje obľúbené logo krokodíla obrázkami 10 druhov ohrozených zvierat.
Z každého druhu polokošele bude vyrobených len toľko, koľko z jednotlivých druhov je ešte vo voľnej prírode nažive. Čísla sú však alarmujúce a veľmi smutné!
Na polokošeliach môžeme nájsť 67 jávskych nosorožcov, 30 sviňúch, 450 leguánov, 40 barmských korytnačiek, 231 kalifornských kondorov, 350 sumatranských tigrov, 150 gibonov a 157 papagájov Kakapo.
Kolekcia bola predstavená na Parížskom týždni módy. Môžete si ju zakúpiť na francúzskom webe Lacoste.
Predajná cena jedného je 150 eur a výťažok poputuje na ochranu ohrozených druhov, ktoré sú na polokošeliach zobrazené.
Kampaň “Zachráňte naše zvieracie druhy” odštartovala partnerstvo medzi IUCN a Lacoste a potrvá 3 roky. Za toto obdobie sa vyrobí celkom 1775 jedinečných polokošiel bez známeho loga.
Zdroje: boredpanda.com, designtaxi.com, lacoste.com