Ktoré fonty sa oplatí mať doma? I. časť

Možno si spomínate na výrok známeho talianskeho dizajnéra Massima Vignelliho, ktorý okrem iného vytvoril klasické logo pre American Airlines. Massimo vtedy tvrdil, že dizajnéri siahajú po príliš mnohých písmach. Dvanásť je podľa neho číslo, na ktorom by sa mal počet rodín zastaviť. Ak sú vybrané pozorne a primerane, viac by ste nemali potrebovať. Naozaj?

Vo svojej výbave uviedol klasické písma ako Garamond, Bodoni, Helveticu, Univers, Futuru, Baskerville či Caslon. Dohromady reprezentujú zhruba tristo rokov vývoja typografie. Všeobecne ich vnímame ako nadčasové a overené.

Niekedy však skrátka potrebujete nájsť niečo iné. Niečo, čo sa odlišuje. I keď možno nie zase príliš. Overený recept s novou ingredienciou. Čosi ako pätky Times New Romanu, ale trochu inak. Možno vám teda príde vhod nasledovný prehľad písiem, ktoré stojí za to mať v zálohe.

 

Poster Bodoni

bodoniposter1

Verzia klasiky určená pre display využitie (využitie vo väčších veľkostiach). Predstavuje príklad skvelého dizajnu, s výraznými líniami a extrémnym kontrastom medzi ťahmi.

Poster Bodoni (Bitstream)Bodoni Poster® (Linotype)Bodoni™ (URW++)Bodoni Poster (Adobe) | Poster Bodoni WGL4 (Bitstream)Poster Bodoni (Tilde)

 

Neo Deco

neodeco

Autorom tohto fontu je Alex Trochut z Barcelony, ktorý je svetoznámy tvorca ručne tvorených písiem. Písmo získalo ocenenie D&AD v kategórii display face. Nenútená elegancia je to, čo robí toto písmo tak charakteristické. Najlepšie sa hodí pre veľké plochy, kde dokonale vyniknú mnohé z jeho detailov.

Neo Deco

 

Cumulus&Foam

cumulusandfoam-font-2

Navrhnuté pre YouWorkForThem od Stefana Kjartanssona, toto unikátne písmo pre display texty je tvorené výrazne tenkými linkami s časťami pripomínajúcimi oblaky. Tie sú akoby jeho podpisom; časťou, ktorá robí písmo jedinečným. Akémukoľvek (vhodnému) projektu dokáže dodať dostatok autonómnosti a nezávislého charakteru.

Cumulus&Foam

 

Knockout

knockout_cell_03

Jedno písmo dokáže vaše potreby uspokojiť viac než dobre. Kúsok od Hoefler & Frere Jones je totiž dostupný v 32 hrúbkach. Ide o font neuveriteľne prispôsobivý a univerzálny. Môžete využiť viacero jeho variantov, alebo využiť ten, ktorý vám najviac vyhovuje.

Knockout

 

Tak, to bolo prvých pár písiem, ktoré by sa vám mohli pri práci zísť. Viac už čoskoro :).

zdroj: creativebloq.com

Ďalšie diely seriálu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

SATELIT – výzva k predkladaniu výstavných projektov

Slovenské centrum dizajnu vyzýva kurátorov, dizajnérov a dizajnérske štúdia a školy k predkladaniu výstavných projektov do Výstavného a informačného bodu SATELIT na rok…
pokračovanie článku

Bratislava Design Week 2017 má svojich ocenených

Deviaty ročník prestížnej dizajnérskej prehliadky Bratislava Design Week je už minulosťou. Aj tento rok navštívili expozície a sprievodné podujatia…
pokračovanie článku

Výsledky súťaže Národná cena za dizajn 2017

Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR vyhlásilo v poradí už 14. ročník súťaže Národná cena za dizajn, ktorý bol…