Konica Minolta: máme novinku pre potlač vlnitej lepenky

Spoločnosť Konica Minolta predstavila svoju aktuálnu novinku PKG-675i. Ide o Digitálnu injektová tlačiareň s atramentom na vodnej báze, ktorá otvára priestor nízkonákladovej tlači s personalizáciou obalov z vlnitej, skladanej lepenky. Novinka ponúka tlačiarom, marketingovým oddeleniam, majiteľom rôznych značiek jednoduché riešenie pre výrobu zákazkových obalov, čo zodpovedá trendu smerujúcemu k ešte viac personifikovanej tlači na vlnitú lepenku a kartón.

PKG-675i dokáže tlačiť rýchlo a ekonomicky v malých nákladoch na vlnitú a hladkú lepenku, ktorá môže byť v archoch ako aj predsekaná. Pre spracovateľov obalov predstavuje ideálne riešenie pre rýchlu tvorbu návrhov obalov – pomáha skrátiť dobu uvedenia na trh a znížiť objem odpadu. Typickým príkladom použitia je nízkonákladová tlač na obaly z vlnitej lepenky typu „box-to-shelf“ na produkty pre osobnú starostlivosť, do domácnosti či hotové jedlá, kde je účelom obalu chrániť produkt, propagovať a doručiť.

Rast záujmu

Pandémia COVID-19 mala na dnešný trh s obalmi obrovský vplyv a mnohé zo zmien tu už zostanú natrvalo. Napriek tomu, že celkový objem výroby obalov z vlnitej lepenky v priebehu roka 2020 poklesol, dá sa očakávať, že spolu s medzinárodným obchodom znovu porastie. Tieto zmeny spôsobili zmenený spôsob predaja a distribúcie. Zároveň ustupuje trend použitia kartónov pre maloobchodný predaj smerom k formátom vhodných pre zásielkový predaj, distribúciu a internetové obchody.

Prieskum spoločnosti Smithers (State of the Packaging Industry 2020 – Smithers) naznačuje, že pandémia urýchlila nárast dopytu po obaloch určených pre internetové obchody o dva až tri roky v porovnaní s prognózami pred pandémiou COVID-19. Celosvetový trh obalov pre internetové obchody mal v roku 2020  hodnotu viac ako 49 miliárd dolárov, pričom prieskum spoločnosti Smithers ukazuje, že 80 % tohto podielu tvoria práve obaly z vlnitej lepenky.

Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta Slovakia konštatuje: „Záujem o vlnitú lepenku nie je spôsobený len rastom internetového obchodu. Už dlhšie evidujeme nielen u veľkých hráčov optimalizáciu nákladov. Tá sa premieta do malých presne vyrátaných zákazok, ktoré sa realizujú najmä na digitálnych zariadeniach. Väčší dopyt zaznamenávame aj u malých firiem, alebo startupov. Tí totiž vedia, že ak chcú zaujať u zákazníkov musí byť ich produkt kvalitne zabalený a marketingovo zaujímavý.“ Prezentovaná novinka je tak vhodná pre firmy na doplnenie existujúceho portfólia výroby obalov ako aj rozšírenie portfólia ponúkaných služieb. Vypĺňa totiž dieru na trhu a uspokojuje rastúci dopyt po tlači na vlnitú lepenku.

Úspešná spolupráca

Zariadenie PKG-675i je vyrábané partnerom spoločnosti Konica Minolta firmou MTEX NS a vďaka piatim tlačovým hlavám Memjet® CMYK dosiahne šírku tlače 1 067 mm. Vie potlačiť pestrú grafiku na vlnitú lepenku v rozlíšení 1 600 x 1 600 dpi. S minimálnymi zásahmi pred tlačou možno vytvárať zákazkové riešenia vo vysokom rozlíšení rýchlosťou až 18  metrov za minútu. Tlačiareň je dodávaná s ripom Caldera a atramentom na vodnej báze, ktorý je schválený FDA pre nepriamy styk s potravinami.

Elói Ferreira, výkonný prezident a zakladateľ MTEX NS, konštatuje: „Spolupráca so spoločnosťou Konica Minolta prinesie zákazníkom podstatné výhody. Táto technológia prináša ideálne riešenia pre rýchlu tvorbu návrhov obalov, pomáha skrátiť dobu uvedenia na trh a znížiť objem odpadov v oblastiach skladacích obalov z vlnitej lepenky.“

www.konicaminolta.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová vianočná etiketa Coca Coly

Vianoce sa pomaly blížia – aspoň podľa inventára obchodov – a tak možno čakať aj nejaké tie špeciálne edície…
pokračovanie článku

Obal edice Adidas Ultra Boost X

Adidas požádal After Brand Consultants o navržení obalu, který představí jedno z nejdůležitějších vydání roku. Ultra Boost X jsou tenisky…