Keď sa vytiahnu pastelky – farby, ktoré sú synonymom svetových značiek IV.

Farba je pre dizajn jedným z najdôležitejších prvkov. Napriek tomu, že sa jej často neprikladá až taký význam, dokáže výsledný návrh ovplyvniť viac, než si myslíme. V prípade brandingu to snáď platí aj dvakrát. Pozrime sa teda na pár príkladov, kedy sa farba stala takmer synonymom značky – v poslednej časti nášho seriálu.

orange

Oranžová

Farba, ktorá pôsobí priateľsky a zábavne. Jej svetlé tóny priam vyjadrujú hravosť. A podobne ako ružová aj ona je s obľubou využívaná na miestach, kde môže narušiť stereotyp. Orange je asi najlepším príkladom značky, ktorá využíva konkrétnu farbu. Koniec-koncov majú to aj v mene.   A čo vy? Aké značky sa vám spájajú s niektorou z farieb tak ako Coca-Cola s červenou?

 

apple

Biela

Jednoduchosť. Čistota. To sú dva hlavné atribúty, ktoré si ľudia spájajú so základnou farbou, s bielou. Vďaka svojej svetlosti priťahuje pohľady okolia a to nie je nikdy na škodu. Oblasťou, kde je však bielej tak nejak pomenej je práve výpočtová technika. Koniec-koncov hovorí sa jej aj čierna technika. Tá biela to sú práčky, sušičky a také tie veci. Výnimku však tvorí jedna značka, ktorá tiež vyznáva hodnoty jednoduchosti a čistého dizajnu. Apple túto filozofiu implementuje do všetkých oblastí svojho podnikania. Od obalov pre svoje produkty až po farebnú paletu, v ktorej sú dostupné ich zariadenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Electrolux predstavil redizajn identity

Nová identita nemusí so sebou nutne priniesť prekopanie vizuálu značky do základov. Často je to skôr o jemných úpravach a faceliftoch.…