Keď sa vytiahnu pastelky – farby, ktoré sú synonymom svetových značiek IV.

Farba je pre dizajn jedným z najdôležitejších prvkov. Napriek tomu, že sa jej často neprikladá až taký význam, dokáže výsledný návrh ovplyvniť viac, než si myslíme. V prípade brandingu to snáď platí aj dvakrát. Pozrime sa teda na pár príkladov, kedy sa farba stala takmer synonymom značky – v poslednej časti nášho seriálu.

orange

Oranžová

Farba, ktorá pôsobí priateľsky a zábavne. Jej svetlé tóny priam vyjadrujú hravosť. A podobne ako ružová aj ona je s obľubou využívaná na miestach, kde môže narušiť stereotyp. Orange je asi najlepším príkladom značky, ktorá využíva konkrétnu farbu. Koniec-koncov majú to aj v mene.   A čo vy? Aké značky sa vám spájajú s niektorou z farieb tak ako Coca-Cola s červenou?

 

apple

Biela

Jednoduchosť. Čistota. To sú dva hlavné atribúty, ktoré si ľudia spájajú so základnou farbou, s bielou. Vďaka svojej svetlosti priťahuje pohľady okolia a to nie je nikdy na škodu. Oblasťou, kde je však bielej tak nejak pomenej je práve výpočtová technika. Koniec-koncov hovorí sa jej aj čierna technika. Tá biela to sú práčky, sušičky a také tie veci. Výnimku však tvorí jedna značka, ktorá tiež vyznáva hodnoty jednoduchosti a čistého dizajnu. Apple túto filozofiu implementuje do všetkých oblastí svojho podnikania. Od obalov pre svoje produkty až po farebnú paletu, v ktorej sú dostupné ich zariadenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Pomôž dielni LiBRoRuM k väčšiemu formátu

Pomôžete knižnej a grafickej dielni LiBRoRuM ktoré má za cieľ okrem iného aj organizovať grafické rezidencie pre profesionálnych umelcov.
pokračovanie článku

Hravá koncepce Piece.Of.Sheep

Piece.of.Sheep je projekt reagující na ekologický podnět koncepčního balení organických tampónků a vatových tyčinek.