Jedna z najkrajších etikiet na svete je zo Slovenska

Tohtoročný ročník prestížnej medzinárodnej súťaže Digital Labels and Packaging Awards 2023 pozná svojich víťazov. V kategórii Excelencia v dokončovaní a zušľachťovaní ako aj celkovým víťazom súťaže sa stala etiketa Pomfy Sekt od známej slovenskej tlačiarne Litograf. Bola tak vyhodnotená ako jedna z najkrajších tohtoročných etikiet na svete.

Najväčšia a najznámejšia technologická súťaž Digital Labels and Packaging je určená pre tlačiarne, ktoré vyrábajú výnimočnú prácu pomocou digitálnych technológií. Do hlavných 14 kategórií sa prihlásili vzorky zo Spojeného kráľovstva, celej Európy, USA, Austrálie či Nového Zélandu. Slovenský zástupca, spoločnosť Litograf, sa prihlásil do kategórie Excelencia v dokončovaní a zušľachťovaní. „Spolu s prihláškou sme poslali vytlačené vzorky ako aj priamo fľašu sektu na ktorý je určená daná etiketa. Priamo na výrobku totiž ukáže najlepšie,“ konštatuje Jaroslav Vidra zo spoločnosti Litograf.  Etiketa na Pomfy sekt sa nakoniec stala nielen víťazom vo svojej kategórii, ale aj celkovým víťazom tohto ročníka. Zaradila sa tak medzi najkrajšie etikety na svete. „Táto súťaž sú takými majstrovstvami sveta v oblasti tlače etikiet. A Litograf ich dokázal vyhrať. Žiadnej inej tlačiarenskej firme na Slovensku sa takýto medzinárodný úspech ešte nepodaril,“ konštatuje Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta Slovakia.

Výroba víťaznej etikety

Odborná komisia posudzovala okrem moderného dizajnu, kvalitu tlače ako aj kombináciu použitia jednotlivých technológií. Výhodou bolo aj použite netradičných materiálov a špeciálnych techník, ktoré sa bežne nepoužívajú. Víťazná etiketa sa vyznačovala použitím netradičného materiálu so soft touch efektom. Ten zabezpečuje to, že samotná etiketa je príjemná na dotyk a rovnako po vizuálnej stránke atraktívna. Bol použitý špeciálny výsek. Celá etiketa vznikala v grafickom štúdiu DADS Advertising, s ktorým Litograf má dobré a dlhodobé skúsenosti. „Etiketa bola inkjektovo vytlačená, kde sa použila klasická biela a na čierny materiál sa použil čierny atrament, kde vznikol 2D efekt lakovania. Celá etiketa bola následne zušľachtená na zariadení MGI JetVarnish 3D Web od Konica Minolta. Bol tam využitý 3D lak a taktiež aj 3D zlatá razba. Porotou bolo ocenené kvalitná a detailná 3D razba. Rohy písmen boli ostré a nebolo to rozliate a zúbkované,“ konštatuje Jaroslav Vidra. Litograf skvelým príkladom firmy, ktorá sa nebojí digitálnych technológii tlače a zušľachtenia. „Mnohí neraz nevedia, čo všetko tieto zariadenia dokážu. Aj zložité návrhy sú pre Litograf výzvou, ktoré dokážu aktuálne digitálne zariadenia bez problémov zvládnuť. Kreativity sa netreba báť. Prináša efekt a zisk pre klienta, ako aj pre samotného tlačiara,“ konštatuje Peter Lauko z Konica Minolta Slovakia.

Digitál vedie

Do súťaže sa prihlásili aj etikety vytlačené digitálne, ale zušľachtene konvenčne. Rozdiel medzi nimi a čisto digitálnymi bol veľký. Rozlíšenie digitálnych hláv je ďaleko vyššie. Aj tohtoročná súťaž potvrdila, že klasické technológie zušľachťovania nedokážu konkurovať digitálnym možnostiam tlače a zušľachtenia z pohľadu presnosti tlače, ktorá je ďaleko vyššia. „Spolu s Konicou Minoltou sme  vyladili celý proces prípravy a realizácie etikety, že zvládame aj tie najťažšie úlohy a zadania na tomto zariadení. A o nielen na plaste ako aj iných štruktúrovaných materiáloch,“ konštatuje Jaroslav Vidra zo spoločnosti Litograf.  Porota bola z výsledného efektu  nadšená: „Táto etiketa bola vytlačená inkjektovo. Súčasne ukazuje mnohé možnosti digitálnej tlače a digitálneho zušľachtenia pomocou MGI. Sme nadšení z kvality tlače a konečného zušľachtenia, ktorá na fľaši pôsobí ešte efektnejšie.“

Víťazstvo prinieslo ďalší úspech

Víťazstvo Litografu v medzinárodnej súťaži prinieslo firme okamžite medzinárodný kredit, ale aj nové obchodné zákazky. „Ešte ten istý deň sa nám prihlásilo niekoľko firiem z celého sveta so záujmom nadviazať nové obchodné partnerstvá a zákazky. Efekt nášho víťazstva bol pre firmu enormný. Dokázali sme sa vyrovnať s veľkými medzinárodnými tlačiarmi. Je to úspech nielen nás, ale celého Slovenska. Aj tu u nás dokážeme robiť veci v medzinárodnej kvalite. Už teraz premýšľame aké nové projekty by sme prihlásili do budúceho ročníka súťaže,“ konštatuje Jaroslav Vydra.

LITOGRAF
Litograf na tlačiarenskej scéne figuruje od roku 1992, po roku 2008 ako súčasť koncernu štyroch talianskych a jednej slovenskej firmy. Litograf sa sústreďuje na tlač a zušľachťovanie etikiet pre najrôznejšie odvetia. Medzi bohaté referencie patria známe potravinárske firmy či výrobcovia výživových doplnkov, drogérie alebo alkoholu.  Ako prvá firma na svete využívala tlačovú technológiu roll to roll na zariadení bizhub PRESS C71cf od Konica Minolta. Záujem o digitálne dokončovanie a digitálne zušľachťovanie etikiet prinútil Litograf hľadať na trhu opäť niečo výnimočné. Voľba bola jednoznačná  – MGI JETvarnish 3D v prevedení roll to roll opäť od Konica Minolta.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Rebrand Conde de Arraiolos

Tradiční keramika regionu Alentejo v Portugalsku inspirovala grafický koncept nové identity vína Conde de Arraiolos, za který je zodpovědný…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – BAHCE

BAHCE je luxusní kavárna, která se nachází ve slunné Saúdské Arábii. Místo bylo pojmenováno po nejslavnějším tureckém paláci.…