Instagram v uliciach Londýna

Spýtajme sa takto: Kto z nás nemá účet na Instagrame? No dobre. Ja. Keď sa však rozhliadnem okolo seba, som skôr výnimka. Čosi ako dinosaurus, ktorému o asteroidoch nikto nepovedal a tak si naďalej spokojne prežúva trávu vo vašom lesoparku. Fotenie mobilom a následná úprava všemožnými filtrami sa stali neoddeliteľnou súčasťou života mnohých majiteľov smartfónov. Brazílčan Bruno Ribeiro preto prišiel s nápadom prepojiť obľúbené mobilné aplikácie na úpravu fotiek s každodennou realitou. A tak vznikol Real Life Instagram.

Dnes väčšina ľudí s obľubou využíva fotoaparáty zabudované v zadnej stene ich mobilného zariadenia namiesto tých klasických, ktoré sú foťákmi v pravom slova zmysle. Navyše, často sa zachytávanie reality okolo nás nezaobíde bez filtrov, ktorými zvykneme vylepšovať (či „vylepšovať“) svoje zábery. Napríklad aj cez Instagram. Ribeiro, ktorý momentálne pôsobí v Londýne, vytvoril v britskej metropole skutočne detailné okienka, ktoré verne pripomínajú rozhranie aplikácie.

Nájsť ich možno blízko miest, ktoré sú z rôznych dôvodov známe a obľúbené. Umelec ich pripevnil na lampy, steny a vôbec všade, kde sú dobre viditeľné a vystavené pozornosti okoloidúcich. Filtre, cez ktoré hľadíte na výrez vytvorený okienkom, sú vyrobené z farebnej fólie v rámiku z kartónu. Na ňom sa nachádzajú aj príslušné časti UI služby Instagram.

tumblr_mvpgua9of01scyw7so2_r1_500 tumblr_mvpgvmfX9k1scyw7so2_r1_500

Na lepenke nájdete aj hashtag #reallifeinstagram. Ribeiro dúfa, že výstupy jeho projektu povzbudia ľudí k tomu, aby si ich fotili a označovali príslušným hashtagom. Ako inak, cez Instagram. V súvislosti s tým sa mi v mysli vynára podobnosť s efektom dvoch zrkadiel nastavenými proti sebe.

tumblr_msi9b2IRR21scyw7so1_500 tumblr_msb3l8dS841scyw7so1_r2_500

 

zdroj: design-milk.com, reallifeinstagram.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Konica Minolta sa „predviedla“ na virtual.drupa

212 vystavovateľov z 35 krajín, 125 živých webových relácií. Aj to bola prvá čisto digitálna verzia popredného veľtrhu tlačiarenských technológií virtual.drupa 2021. Konica Minolta na nej ukázala zariadenie AccurioJet KM-1e s novými vylepšeniami či laserový výsek Motioncutter aj pre netradičné formáty.
pokračovanie článku

Nový redesign krekrů Ritz

Mondelēz International spolupracovali s londýnskou kanceláří globální brand design agentury Bulletproof, aby mohli společně navrhnout obal pro Ritz snacking…