Tento krátky dokument nie je ani tak o klasickej polygrafii & papieri ako o dvoch ľuďoch, ktorí, aj napriek nepriaznivým podmienkam, s hrdosťou robia všetko preto, aby udržali svoje remeslo nažive.
Cary Ocon a Gary Wolin vedú jedny z mála dielní v Los Angeles, venujúce sa tlači na starých strojoch, respektíve predaju umeleckého papiera. Pred niekoľkými desaťročiami sa v Downtovne, čiže v centre druhého najväčšieho mesta USA, nachádzala umelecká komunita pozostávajúca zo štyridsiatich obchodov a dielní zameraných na kníhtlač a predaj umeleckých produktov. Dnes sú Cary a Gary jediní, ktorí sú na tomto mieste nasledovníkmi svojich predchodcov. To je aj dôvod, prečo je ich biznis založený na vzájomnom priateľstve a z toho plynúcej podpore. Ak vedúci tlačiarne Cary potrebuje papier, zbehne do susedstva k obchodníkovi Garymu. Ten vždy zákazníkovi odporučí Caryho polygrafické služby. Aj keď sú dni, kedy nemajú žiadne objednávky a občas je ťažké nájsť peniaze na zaplatenie účtov, nadšenie z toho, čomu zasvätili svoj život ich posúva dopredu.
McManus & Morgan je najstarší a kedysi najúspešnejší obchod s papierom v Los Angeles. V tridsiatych rokoch v ňom nakupovali papier okrem iných aj štúdiá Walta Disneyho. Dnes pokračovateľ tradície Gary pracuje v pološere, aby sa mu nezvýšili už aj tak veľké výdavky. Susedná tlačiareň Aardvark na čele s Carym Oconom, ktorá je na tom o čosi lepšie, poskytuje v prípade potreby elektrickú energiu pre Garyho rezacie stroje. McManus & Morgan aj napriek problémom stále ponúkajú bohatý výber papierov a obálok rôznych druhov a rozmerov. Výber, ktorý okrem iného zahŕňa ručne robený mramorový papier, farbené hárky z papyrusu, mexický papier z drvenej kôry alebo tiež ryžový papier z Nepálu.
Aardvark Letterpress je rodinnou tlačiarenskou firmou so vznikom v štyridsiatych rokoch minulého storočia, kde stále sebavedomo využívajú aj archaickejšie technológie. Keď sa naskytne príležitosť, Aardvark radi spolupracujú s poprednými losangeleskými dizajnérmi, produkčnými štúdiami, múzeami a umelcami. Väčšinu ich zákaziek však tvorí tlač svadobných oznámení, pozvánok a vizitiek.
Cary Ocon vie, že keď potrebuje bežný zákazník vizitku, tak ju chce väčšinou rýchlo a čo najlacnejšie. To znamená, že nepríde do jeho firmy. S vývojom lacnej a nie až tak kvalitnej digitálnej tlače a tiež ponukou druhotriedneho papiera stratili firmy ako je Aardvark a McManus & Morgan väčšinu klientely. Tá, ktorá zostala, pozostávajúca väčšinou z umelcov a dizajnérov, ktorí vedia oceniť precíznosť práce a kvalitu produktov, nie je veľká.
Ďalším dôvodom skromných návštev dielní v Downtowne môže byť aj nevedomosť ľudí. Väčšina vôbec nemusí vedieť o možnosti tlače ich vizitky v dielni so strojmi, ktoré jej dodajú hĺbku digitálnou tlačou nedosiahnuteľnú či o možnosti nakúpiť trvácny papier z druhého konca sveta. To je úlohou dokumentu – ukázať iné – staronové možnosti a predstaviť ľudí, ktorí ich vytvárajú.
Pre zaujímavosť: prístroj na ktorom boli efektne prezentované úvodné a záverečné titulky sa nazýva linotyp, alebo aj riadkový sádzací stroj. Využívaný hlavne pri tvorbe dennej tlače, bol tento nemalý stroj predstavený koncom 19. storočia ako revolučná novinka. Prístroj funguje na princípe, kedy sadzač píše na klaviatúre text a stroj ho po riadkoch odlieva do olova.