Farba peňazí – nová štúdia o trendoch dizajnu bankoviek

Pozrite sa aké farby, osobnosti a ďalšie aspekty si všimli autori nového prieskumu.

Portál Money.co.uk pripravil štúdiu, v ktorej sa zameral na rôzne estetické ale aj obsahové trendy papierových platidiel.

Viacero odtieňov zelenej

Pre jednotný prístup k farebnosti sa autori rozhodli vybrať si vždy bankovku, ktorá v danej krajine najviac “frčí”, to znamená, že sa najviac vyskytuje v obehu, alebo takú, ktorá je hodnotovým ekvivalentom 20 librovky.

20 librová bankovka má fialovú farbu – práve tá však tvorí iba 10% z celosvetovej palety farieb pri bankovkách. Najväčšiu časť koláča si “odhryzla” zelená a jej odtiene, ktoré majú 23% podiel. Zástupcami tejto farby sú americké doláre, švédske krony či urugvajské peso. Za zelenou nasleduje žtlá s 18%, sivá so 17%, modrá so 14% a zvyšok farebného spektra s podielom pod 10% tvorí červená, hnedá a oranžová.

Trendsetterka Betty

Pokiaľ ide o protagonistov, ktorých možno na peniazoch obdivovať, galéria je skutočne pestrá. Najmä pokiaľ ide o povolanie osobnosti.

Z 1383 skúmaných bankoviek sa na 547 z nich usmievajú (alebo inak tvária) politickí činitelia, 320 bankoviek hostí člena kráľovskej rodiny a prvú trojku uzatvára 153 exemplárov venovaných spisovateľom. Iba sedem percent svetového objemu bankoviek portrétuje ženu. Vyvážený pomer oboch pohlaví má napríklad iba Veľká Británia či Dánsko.

Naj osobnosťou, pokiaľ ide o svet papierových platidiel, je kráľovná Alžbeta II., ktorú môžete stretnúť v 11 krajinách na 45 rôznych bankovkách.

Zo sveta ľudí sa môžeme teraz presunúť do ríše zvierat. Práve fauna je druhým najbežnejším motívom – a predovšetkým vtáky. Za zvieratami nasledujú budovy (hrady, kostoly, mešity či múzeá).

zdroj: Money

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Websterovci sú späť!

Po úspechu rozprávkovej knihy a prvej sérii animovaného seriálu Websterovci prichádza pavúčia rodinka opäť. Tentoraz si to namieria do kín!…
pokračovanie článku

Font dňa – Salom

zľava 40% do 25. decembra
pokračovanie článku

Change Maker Beer: Pivo pre lepší život

Projekt štyroch kamarátov s mentálnym postihnutím vznikol s cieľom nájsť napĺňajúcu prácu a nezávislosť. Aj keď ich prvé várky získali slušný lokálny ohlas, potrebovala mladá značka vizuálnu komunikáciu, ktorá by ju viac spropagovala.