Helvetica teraz: Monotype predstavuje revíziu ikonického písma

Helvetica, ktorá mala premiéru ešte v roku 1957, sa dnes dočkala novej verzie, určenej špeciálne pre dnešné podmienky. Ide o prvý redizajn po viac ako 35 rokoch. Naposledy sa tak stalo ešte v roku 1982. 

Autormi písma sú Max Miedinger a Eduard Hoffman. Predtým, než bola prekreslená pre použitie v digitálnej ére, existovala Helvetica vo viacerých podobách – od kovu, cez film až po protodigitál.

Problémy s minulosťou

V rámci prvej iterácie sa pracovalo iba s jedným písmom, čo znamená, že pre digitalizáciu sa využila jediná veľkoť písma (12 bodov), čo spôsobilo, že Neue Helvetica najlepšie funguje práve zhruba v danej veľkosti.

Ak ide o písma z kategórií display či micro, objavovali sa problémy s čitateľnosťou. Stávalo sa že pri malých veľkostiach sa príliš približovali zakončenia niektorých písmen – “e” pripomínalo “o” a pod. Liekom na tieto neduhy má byť práve Helvetica Now.

Okrem otvorenejších zakončení, disponuje Helvetica Now aj väčšou hodnotou x-výšky, silnejšími líniami a zjednodušenými tvarmi. To všetko podporuje lepšiu čitateľnosť písma.

Od základov

Helvetica Now nemá prvenstvo v snahe spomínané problémy vyriešiť. V minulosti existovali pokusy o riešenie, avšak práve nové písmo možno vnímať ako príležitosť vybudovať niečo celkom od základov.

Nová generácia tak obsahuje celkovo 48 fontovo v troch optických veľkostiach – micro, text a display.

Posolstvo v centre pozornosti

A prečo sa neuspokojiť s existujúcou verziou Helvetica Neue? Podľa autorov sa treba pozrieť na pôvodné písmo, ktoré tu bolo pred rokom 1982, a ktoré pôsobí výrazne odlišne ako jeho digitalizácia. Zároveň zdôrazňujú fakt, že na rozdiel od mnohých iných písiem, ktoré sú dnes jednoducho a bežne dostupné, je práve zámer to, čo Helveticu odlišuje.

Je to písmo, ktoré vzniklo s cieľom tlmočiť jazyk tak ako je, bez pútania zbytočnej pozornosti, ktorá má byť vyhradená práve pre obsah.

Helvetica Now si môžete kúpiť TU.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Motto designuje hliníkové lahve na víno, první svého druhu

Dallasko-newyorská brandingová agentura Motto vytvořila branding a obal pro Revelshine, označovaný jako první svého druhu – obal udržitelného vína plněného do nerozbitných, nekonečně recyklovatelných hliníkových lahví.