Helvetica, ktorá mala premiéru ešte v roku 1957, sa dnes dočkala novej verzie, určenej špeciálne pre dnešné podmienky. Ide o prvý redizajn po viac ako 35 rokoch. Naposledy sa tak stalo ešte v roku 1982.
Autormi písma sú Max Miedinger a Eduard Hoffman. Predtým, než bola prekreslená pre použitie v digitálnej ére, existovala Helvetica vo viacerých podobách – od kovu, cez film až po protodigitál.
Problémy s minulosťou
V rámci prvej iterácie sa pracovalo iba s jedným písmom, čo znamená, že pre digitalizáciu sa využila jediná veľkoť písma (12 bodov), čo spôsobilo, že Neue Helvetica najlepšie funguje práve zhruba v danej veľkosti.
Ak ide o písma z kategórií display či micro, objavovali sa problémy s čitateľnosťou. Stávalo sa že pri malých veľkostiach sa príliš približovali zakončenia niektorých písmen – “e” pripomínalo “o” a pod. Liekom na tieto neduhy má byť práve Helvetica Now.
Okrem otvorenejších zakončení, disponuje Helvetica Now aj väčšou hodnotou x-výšky, silnejšími líniami a zjednodušenými tvarmi. To všetko podporuje lepšiu čitateľnosť písma.
Od základov
Helvetica Now nemá prvenstvo v snahe spomínané problémy vyriešiť. V minulosti existovali pokusy o riešenie, avšak práve nové písmo možno vnímať ako príležitosť vybudovať niečo celkom od základov.
Nová generácia tak obsahuje celkovo 48 fontovo v troch optických veľkostiach – micro, text a display.
Posolstvo v centre pozornosti
A prečo sa neuspokojiť s existujúcou verziou Helvetica Neue? Podľa autorov sa treba pozrieť na pôvodné písmo, ktoré tu bolo pred rokom 1982, a ktoré pôsobí výrazne odlišne ako jeho digitalizácia. Zároveň zdôrazňujú fakt, že na rozdiel od mnohých iných písiem, ktoré sú dnes jednoducho a bežne dostupné, je práve zámer to, čo Helveticu odlišuje.
Je to písmo, ktoré vzniklo s cieľom tlmočiť jazyk tak ako je, bez pútania zbytočnej pozornosti, ktorá má byť vyhradená práve pre obsah.
Helvetica Now si môžete kúpiť TU.