Helvetica teraz: Monotype predstavuje revíziu ikonického písma

Helvetica, ktorá mala premiéru ešte v roku 1957, sa dnes dočkala novej verzie, určenej špeciálne pre dnešné podmienky. Ide o prvý redizajn po viac ako 35 rokoch. Naposledy sa tak stalo ešte v roku 1982. 

Autormi písmaMax Miedinger a Eduard Hoffman. Predtým, než bola prekreslená pre použitie v digitálnej ére, existovala Helvetica vo viacerých podobách – od kovu, cez film až po protodigitál.

Problémy s minulosťou

V rámci prvej iterácie sa pracovalo iba s jedným písmom, čo znamená, že pre digitalizáciu sa využila jediná veľkoť písma (12 bodov), čo spôsobilo, že Neue Helvetica najlepšie funguje práve zhruba v danej veľkosti.

Ak ide o písma z kategórií display či micro, objavovali sa problémy s čitateľnosťou. Stávalo sa že pri malých veľkostiach sa príliš približovali zakončenia niektorých písmen – “e” pripomínalo “o” a pod. Liekom na tieto neduhy má byť práve Helvetica Now.

Okrem otvorenejších zakončení, disponuje Helvetica Now aj väčšou hodnotou x-výšky, silnejšími líniami a zjednodušenými tvarmi. To všetko podporuje lepšiu čitateľnosť písma.

Od základov

Helvetica Now nemá prvenstvo v snahe spomínané problémy vyriešiť. V minulosti existovali pokusy o riešenie, avšak práve nové písmo možno vnímať ako príležitosť vybudovať niečo celkom od základov.

Nová generácia tak obsahuje celkovo 48 fontovo v troch optických veľkostiach – micro, text a display.

Posolstvo v centre pozornosti

A prečo sa neuspokojiť s existujúcou verziou Helvetica Neue? Podľa autorov sa treba pozrieť na pôvodné písmo, ktoré tu bolo pred rokom 1982, a ktoré pôsobí výrazne odlišne ako jeho digitalizácia. Zároveň zdôrazňujú fakt, že na rozdiel od mnohých iných písiem, ktoré sú dnes jednoducho a bežne dostupné, je práve zámer to, čo Helveticu odlišuje.

Je to písmo, ktoré vzniklo s cieľom tlmočiť jazyk tak ako je, bez pútania zbytočnej pozornosti, ktorá má byť vyhradená práve pre obsah.

Helvetica Now si môžete kúpiť TU.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

AC Milan s novým logom aj custom fontom

DixonBaxi je londýnská brandingová agentúra, ktorá najnovšie pripravila redizajn identity známeho futbalového klubu. Načasovanie rebrandu súvisí so začiatkom…
pokračovanie článku

Ako dobre viete rozoznávať jednotlivé farby?

Podľa výskumov má každá 255. žena a každý 12. muž určitú formu nedostatočného farebného videnia. Ak teda chcete vedieť ako na…
pokračovanie článku

PANTONE predstavil farbu roka 2022

Nadchádzajúcemu roku bude podľa spoločnosti svedčať odtieň s názvom Very Peri.
pokračovanie článku

Dizajnové termíny – jednoducho pre laikov I.

Výrazy, ktoré používajú grafici a dizajnéri bežne, môžu niekedy pôsobiť ako úplne nový neznámy jazyk. Medzerovanie, CMYK, RGB, teplé…