Festival nezávislého filmu Sundance, ako aj rovnomenná organizácia, ktorá ho organizuje, dostali nedávno novú vizuálnu identitu. Postarala sa o ňu Paula Scher z Pentagramu.
Dizajnérka stála pred zodpovednou úlohou. Robert Redford, zorganizoval Sundance v Utahu prvýkrát ešte v roku 1981 a odvtedy popularita podujatia neustále rástla. Z malého festivalu v pohorí, podľa ktorého dostal aj pomenovanie, sa stala celosvetovo uznávaná prehliadka zaujímavých filmových diel. Sundance Institute, ktorá ho organizačne odvtedy pripravuje, pôsobí ako svetová kultúrna neziskovka. Angažuje sa pritom vo viacerých oblastiach a disciplínach od dokumentárneho, cez krátky film až po filmovú hudbu či divadlo.
Hlavným cieľom redizajnu bolo vytvoriť koncept, ktorý by bol dostatočne flexibilný. Tak, aby komunikoval nielen hlavnú oblasť a teda festival s inštitútom, ale bol dobre adaptabilný aj pre využitie v jeho rôznorodých programoch a iniciatívach. Dizajn, ktorý Paula vytvorila, sa vyznačuje ikonickosťou a výraznosťou. Zapíše sa vám do pamäti, hneď ako ho uvidíte.
Nový logotyp je založený na motíve plného kruhu žltej farby, ktorý sa v rámci komunikácie využíva rôznym spôsobom. Raz stojí osamote, doplnený „len“ typografiou, inokedy je súčasťou väčšieho celku. Z kruhov sú tvorené rôzne vzory i tvary. Okrem hlavnej farby, žltej, sa objavujú i varianty v horčicovej a oranžovej. Použité písmo sa nazýva Trade Gothic.
Ako vidno na prezentačných materiáloch nový štýl funguje i v kombinácii so zábermi z filmov a scénami z divadelných predstavení, ktoré sa na festivale objavia. Okrem nich budú využité i fotografie lokality v Utahu.
Prezrite si novú identitu festivalu Sundance
zdroj: creativebloq.com