Dvojbodka v centre pozornosti – nová identita RTVS

RTVS minulý týždeň predstavila nový vizuál. Hlavnou podmienkou bolo zachovať aktuálne symboly pre oba kanály a zároveň ich výrazne odlíšiť.

Jeden koncept, dve tváre

Nová identita teda rešpektuje logá, ktoré má Jednotka a Dvojka aktuálne vo svojom vizuáli, na druhej strane však pomocou špecifického vizuálneho jazyka necháva vyniknúť oba programy v zmysle ich zamerania.

Zjednocujúcim prvkom sa podľa Dáši Matušíkovej, riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, stala dvojbodka. Tá má v novovytvorenom vizuálnom koncepte celkom nový význam a úlohu. Logo ako také ožíva prostreníctvom animácie a animované dvojbodky sú prvkom, ktorý dej jinglov posúva vpred.

Aj tu je vidno snahu o manifestáciu rozdielnosti oboch programových služieb. Jednotka využíva točené videá, kým Dvojka sa zameriava na vykresľovanie abstraktných tvarov. Jingle druhého programového okruhu RTVS majú komunikovať dokument, umenie, film, šport a deti, čo sú hlavné témy Dvojky v jej programovej štruktúre.

Bližšie k divákovi

Vizuálny koncept sa má podľa oficiálnych vyjadrení ďalej rozrastať o ďalšie formy predelov. Pôjde najmä o logo jingle a samostatné servisné jingle.

Zaujímavým vizuálnym prvkom, ktorý je v rámci identity nový je tzv. infobar. Divák bude môcť vidieť čas vysielania už od začiatku upútavky. Nápadnejší má byť aj piktogram označujúci vhodnosť programu. Tieto kroky sú podľa RTVS výsledkom snahy priblížiť sa k divákovi.

Redizajn vizuálnej identity RTVS vznikal vyše trištvrte roka. Oslovených bolo viacero štúdií so skúsennosťami s tvorbou televízneho dizajnu, najviac zaujal návrh od štúdia Oficina. Jeho tím v minulosti pracoval na projektoch pre klientov ako ČT art, Film+, či PRIMA COOL.

 

Nižšie si môžete pozrieť ďalšie identové jingle pre oba televízne programy RTVS:

 

zdroj: rtvs.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Digitálna tlač rýchlo a kvalitne

Skúsenosti s malonákladovou tlačou sú rôzne. Väčšinou je to však o zdĺhavej komunikácii a nie vždy spokojným zákazníkom na konci. Maily…