Už je to raz tak, zásielkový obal je produkt, bez ktorého sa žiadny e-shop nezaobíde. Je to obyčajná krabica a zároveň celá veda. Správny zásielkový obal vám môže vynikajúco poslúžiť, ak urobíte niekoľko správnych rozhodnutí, ešte predtým ako sa pustíte do rozosielania. Môže vám ušetriť kopu peňazí, môže vás spropagovať, môže vytvoriť dobrý dojem, ba dokonca vzbudiť zvedavosť či osloviť nových potenciálnych zákazníkov. Tu je pár rád, ako na to.
Dvakrát meraj, raz plať
Stará dobrá rada o veľkostiach krabíc, ale niektoré e-shopy aj tak stále pôsobia dojmom, že o nej nikdy nepočuli. Občas sa stáva, že si v krabici spolu s produktom nájdete aj kúsky natrhaných starých časopisov alebo novín. Ktovie, či sa jej odosielateľ niekedy zamyslel nad tým, aký dojem spraví na zákazníka balíček, v ktorom sa po otvorení najprv musí prehrabať kopou plytkých informácií z bulvárnych novín, kým sa navonia vytúženým parfumom.
Je pravda, že existujú aj profesionálne výplne – pôsobia určite distingvovanejšie ako hŕba starých novín, na druhej strane, treba ich kúpiť a zaplatiť a čím je obal voči produktu, ktorý sa v ňom skrýva väčší, tým treba výplne viac.
Omnoho praktickejšie je zadovážiť si zásielkový obal v akurátnej veľkosti. Správne parametre vám dokážu ušetriť kopu peňazí aj priestoru.
Posielajte krabice, čo sa nevyhadzujú
Zákazkové krabice môžu pozitívne vplývať na zákazníkov na každom stupni distribučného reťazca. Iste, krabica je obyčajná vec, ktorá zväčša skončí v odpadkovom koši.
Ale v žiadnom prípade to nie je nutnosť – pekne navrhnutá a pôsobivá zásielková krabica vám poslúži ako pútač a nosič informácií a zákazníkovi zase ako pekný doplnok.
Ponúkate bižutériu? Pohrajte sa s dizajnom. Predávate hračky? Skúste zabaliť svoje krabice farbami alebo peknou potlačou napríklad domčeka – deti sa s ňou budú hrať aj potom, čo ich hračka prestane baviť. A vás si zapamätá nielen rodič, ale aj každá návšteva.
Informujte o sebe, len tak mimochodom
Zásielkové obaly môžete doslova prepchať dôležitými informáciami, ale pozor – menej je viac. Obal plný textu môže stále vyzerať zaujímavo, ale možno celkom prekryje to, čo je v samom texte podstatné. Väčšine klientom postačí pekné logo, slogan, pútavý obrázok. S farbami treba tiež opatrne.
Plieskanie farieb jedna cez druhú môže pôsobiť lacno (a pritom lacné nie je). Správne volená farebná škála a text dokáže robiť divy a osloviť potenciálnych zákazníkov len tak cestou, napríklad na pošte. Netreba podceňovať silu ľudskej všímavosti.
Univerzálne riešenie je raritná záležitosť
Asi sa treba zmieriť s myšlienkou, že vám nebude stačiť jedna krabica na všetko. V prvom rade preto, čo už sme spomínali v prvom bode (zákazníci nechcú v krabici staré noviny, je to pre nich otrava – nútite ich merať kroky ku košom, unúvať sa s recyklovaním). Univerzálna krabica na všetko pravdepodobne neexistuje.
Existujú len akurátne krabice na veľké veci a priveľké krabice na tie menšie. Skúste zainvestovať do viacerých modelov krabíc s rôznymi parametrami. Urobíte dobrý dojem na nových zákazníkov a udržíte si priazeň tých existujúcich. A ešte si aj ušetríte čas pri balení.
Rúšok tajomstva pre náročných
A tu je niečo pre tých, čo už majú dosť rečí o tvaroch, farbách, textoch a propagácii zadarmo. Skúšali ste niekedy zakomponovať do krabice niečo tajomné, niečo nečakané, nejaký záhadný prvok? Čo tak špeciálna priehradka (kvázi vrecko, štrbinka, puzdro)?
Krabica s ňou bude vyzerať dômyselnejšie a pôsobiť dojmom, že ponúka viac ako len objednaný tovar. Do priehradky môžete dať dobre mienený pozdrav (ideálne bez gramatických chýb), poďakovanie alebo vizitku.
Tým naozaj nič nepokazíte, naopak, svojim zákazníkom spríjemníte deň. Každá drobnosť sa predsa počíta.
www.tlaciarenbardejov.sk
blog.tlaciarenbardejov.sk
www.facebook.com/tlaciarenbardejov