Ekologický rozmer sa dostáva do popredia aj v obalovom dizajne. Príkladom môže byť prototyp, ktorý od roku 2015 vyvíja Carlsberg v spolupráci so špecialistami na packaging.
Sýtené nápoje akým je aj pivo obvykle vidíme v obaloch zo skla, plastu, či hliníka, ktoré dokážu nápoj zakonzervovať. Tieto materiály je možné znova spracovať a využiť. Teraz je však na dosah riešenie, ktoré by prinieslo obal vytvorený z udržateľných zdrojov, navyše plne rozložiteľný. Nezabúdajúc na to, že podobný objav by samozrejme mohli využiť aj výrobcovia ostatných nápojov ale aj iných produktov.
V súčasnosti je projekt v štádiu prototypov, ktorých vnútro dokáže nápoj bezpečne udržať v nádobe. Jedna fľaša je na tento účel vybavená tenkým, recyklovaným PET plášťom a druhý variant využíva PEF materiál na prírodnej báze. Konečným cieľom je vytvoriť fľašu, ktorá by neobsahovala žiadne polyméry. K iniciatíve Carlsbergu sa pridala aj Coca-Cola, Absolut či L’Oreal.