Ako sa navrhuje festivalová čokoláda

K festivalom neodmysliteľne patria aj propagačné materiály v rozmanitej podobe. Klobúky, vejáre, tašky a tak ďalej. Organizátorom Glastonbury sa však očividne tieto veci zdajú príliš obyčajné. Prišli preto s nápadom vlastnej festivalovej čokolády. Tú pre nich navrhol Matt Lyon zo Seed&Bean.

Aby sme boli presní, nenamiešal receptúru pre dokonalý dezert. Navrhol však vydarený obal, ktorý bude čokoládu skrývať. Inšpiroval sa pritom svojím nadšením pre farby a pestré motívy. Celkom vhodne. Brief, ktorý štúdio dostalo, poskytoval tvorcom dostatočnú slobodu. Svoje nápady teda mohli autori naplno vyjadriť v množstve ilustrácií, z ktorých neskôr vzišiel finálny návrh.

Samozrejme, určité požiadavky na vzhľad obalu boli. Dizajn mal odrážať živosť festivalu. Mala s v ňom zrkadliť pestrofarebnosť, neprehliadnuteľnosť a modernosť podujatia, akým festival z Worthy Farm je. Ako teda Matt pracoval na zadaní?

Ako prvé…

Pred vytvorením samotného návrhu sa zameral na prvotné nápady, ktoré mu pomohli vytvoriť niečo ako vzory. Z týchto prvkov, ktoré sa opakovali v rámci celého obalu neskôr vznikol ucelený koncept. Postupne vytvoril Matt viacero kresieb, s ktorými experimentoval pri rozložení v rámci templateu. Ako hovorí, ukázalo sa, že prvotná kompozícia nefunguje najlepšie.

Kreslenie predstavuje pre Matta Lyona spôsob ako objaviť nové veci.  Keď pracuje na zadaní, snaží sa obvykle zamerať na kľúčové slova či témy. Jeho technika sa len málo podobá na šachovú partiu. Nezvykne premýšľať príiš dopredu – radšej tvorí viac impulzívne.

5349bf2074955d066eba8cef79be3028

Od skice k návrhu

Pri transformovaní artworku z papiera do digitálneho sveta využíva Illustrator. V ňom ručne obtiahne naskenovanú prácu pomocou Pen toolu. Vďaka tomu môže každú časť zjednodušiť do podoby niekoľkých bodov, ktorých spojením vznikne konkrétna línia. Výsledkom sú čisté ťahy.

Pri kolorovaní rád využíva nástroj Live Paint, cez ktorý môže rýchlo vyfarbovať jednotlivé tvary. Farebnú inšpiráciu nachádza vo vlastných zbierkach rozmanitých obrázkov a fotiek, ktoré dal dokopy práve pre tento účel. Rovnako dobre mu slúži aj panel Colour Guide, kde si vyberá farby a odtiene z paliet. Tie potom dlho a dlho upravuje, kým nie je s výsledkom úplne spokojný. Slúži mu na to funkcia Recolor Artwork.

ef97c394f4a7573fa2f5bb0161b15447

Skladačka

Keď už vyzerá všetko ako má, začne Matt budovať kompozíciu. Pripomína to skladanie puzzle. Pohybuje jednotlivými prvkami v layoute a mení veľkosť či vytvára nové vrstvy. Práve neskoršie zjednodušenie dizajnu – odstránenie nadbytočných častí – je tou najzložitejšou časťou procesu.

Hlavným prvkom diferenciácie jednotlivých obalov sa stala farba pozadia. Na zvýraznenie jednotlivých motívov využil vonkajšie obrysy s väčšou šírkou ťahu. Vďaka tomu má každý dizajn aj určitú dávku variability. Výber písma i konečné rozmiestnenie bolo potom na klientovi.

66fa943cea15d91738c745b2bdf7461e

 

zdroj: creativebloq.com, behance.net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nik Collection od Google dostupný zadarmo

Google minulý rok predstavil svoj softvér na úpravu fotografií, ktorý má poskytnúť širokú paletu nástrojov a možností editovania. Cena…
pokračovanie článku

Motto designuje hliníkové lahve na víno, první svého druhu

Dallasko-newyorská brandingová agentura Motto vytvořila branding a obal pro Revelshine, označovaný jako první svého druhu – obal udržitelného vína plněného do nerozbitných, nekonečně recyklovatelných hliníkových lahví.

DeTePe [dtp] newsletter

Odoberajte informácie o nových článkoch a novinkách portálu na Váš e-mail.