Polaroid je späť – s rebrandingom aj novým foťákom

Ikonická značka vstala po existenčných problémoch z popola a Polaroid sa znovu volá Polaroid.

Výlet do nedávnej histórie

Zhruba pred desiatimi rokmi začalo byť zrejmé, že svetu fotografie dominujú smartfóny a značka sa rozhodla prestať s výrobou instant fotoaprátov. Potom sa pre všetkých milovníkov analógu situácia ešte viac zhoršila – Polaroid ukončil aj produkciu filmov do týchto zariadení.

Vtedy sa do veci vložila inciatíva s príznačným názvom The Impossible Project, ktorá združovala nadšencov Polaroidu. Tí začali vyrábať nové fotoaparáty aj filmy vychádzajúce z predlohy. Vlna záujmu o instant fotografiu tak zachránila poslednú Polaroid továreň v Holandsku.

The Impossible Project v roku 2017 kúpil práva na značku Polaroid a premenoval sa ako Polaroid Originals. To bolo pred tromi rokmi. Teraz sa kruh uzavrel – značka škrtla v svojom názve originals, aby sa tak stala skutočným originálom. Polaroid sa tak prakticky znovuzrodil a s novým brandingom prináša aj nový produkt.

Dúhová DNA

Redizajn sa inšpiruje farebným spektrom, ktoré je dobre známe z pôvodného brandu Polaroid. Veľkou inšpiráciou boli aj rozsiahle archívy k identite značky. Vzniklo tak niečo súčasné, čo však výrazným spôsobom vzdáva hold minulosti a má aj príjemný nános nostalgie.

Dúha je aktuálne prítomná v menej nápadnej forme, ako zdôraznenie samotného logotypu. Farebnosť, resp. celé spektrum ako spojený prvok je dôležitým motívom, ktorý sa rôznym spôsobom objavuje v celej identite.

Typografia brandu ostala nezmenená, stále využíva FF Real od Erika Spiekermanna. Jeho drobné detaily ako napríklad poschodové géčko, číslica sedem, či oblé (kruhové?) bodky dávajú písmu príjemný charakter.

Nový arzenál s povedomou tvárou

Now. Tak sa volá fotoaparát, ktorý je novinkou v portfóliu Polaroidu. Vďaka point-and-shoot mechanike v spojení s autofocusom má byť prístupným modelom. Navyše s dlhšou výdržou batérie a výkonnejším bleskom. Dizajn produktu je oproti predchodcom oblejší, čím sa značka chce takisto posunúť od pôvodného dizajnu do novej etapy. A samozrejme – lepšie sa to drží.

Now je dostupný v piatich prevedeniach s akcentmi vždy v každej z piatich farieb – červenej, oranžovej, žltej, zelenej a modrej. Ak ste Polaroid pozitív a farebný minimalista – čierna a biela sú v ponuke takisto.

K novej kamere Polaroid pripravil aj paletu farebných instant filmov pod názvom Colour Wave.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Aké zápisníky obľubujú dizajnéri?

Planý papier, riadkový alebo s mriežkou? Mäkka väzba alebo tvrda? Záložky, skryté vrecúška a malé odkladacie priestory alebo úplne obyčajný…
pokračovanie článku

We Love Graphic Design

Tento rok sa po tretí krát uskutoční v Kodani sympózium grafického dizajnu nazvané výstižne – We Love Graphic Design.…
pokračovanie článku

Mockup plagátu zadarmo!

Graphicburger je miesto, kde môžete nájsť veľa dobre vyzerajúcej a funkčnej grafiky, šablón a mnoho iného. Aktuálne napríklad aj tento…