Identite dominuje modernizované logo. To prešlo zjednodušením so zachovaním základných poznávacích znakov. Kruhová kompozícia nadväzuje na predchodcu, s tradičnou trikolórou v spodnej časti a trojicou hviezd v tej hornej. Novinkou je čierna farba, ktorá je odkazom na prvý dres futbalistov. Po novom logo neobsahuje popisný plný názov tímu. Ostala iniciála S písaná novým písmom Železná, vytvoreným na mieru.
Staré vs. nové
Železná
Samotnému dizajnovaniu novej identity predchádzala diskusia, ktorá začala pred piatimi rokmi. Proces tvroby potom prebiehal počas roku a pol. Sparta v novej identite nastúpi do sezóny 2021/2022.
Dôvodov pre rebranding bolo hneď niekoľko. Futbalový tím potreboval modernizovať svoju identitu pre digitálnu dobu, nový brand má byť zároveň východiskom pre výraznejšiu a nápaditejšiu prezentáciu a chce byť ľahšie identifikovateľný pre fanúšikov a verejnosť. Dôležité bolo aj zjednotenie komunikácie, čo býva častým problémom predchádzajúcej identity.
Proces tvorby novej identity
Novú identitu pripravila agentúra Go4Gold v spolupráci s Alanom Zárubou, grafickým dizajnérom a odborným publicistom. Kompletnú prezentáciu si môžete pozrieť TU.
zdroj: ACS