Palec hore nestačí – kampaň pre Crisis Relief Singapore

Crisis Relief Singapore nedávno vzbudilo pozornosť cez reklamnú kampaň s názvom Liking Isn´t Helping. Spoločnosť sa angažuje v oblasti pomoci ľuďom, ktorých postihla nejaká prírodná katastrofa a aj jej kampaň sa snaží otvoriť tému, ktorá viacerým už dlhšiu dobu leží na jazyku. Ide o tzv. kult utíšenia pocitu viny.

Ten sa tlmí práve dobrým pocitom z likeovania rôznych obrázkov, videí či iných príspevkov. Niektorí ľudia dokonca nadobudnú dojem, že niekomu reálne pomohli. Najmä, ak je k takejto výzve pripojená zaručene pravdivá informácia o poukázaní určitej sumy za každý jeden like. Ako hovorí titulok na každom zo série vizuálov, „pomoc“ v rámci sociálnych sietí skutočne nestačí. To len pre prípad, že by to pre niekoho bola stále novinka.

Namiesto toho chce Crisis Relief motivovať ľudí, aby sa stali dobrovoľníkmi a skúsili, aké je to, niečo naozaj zmeniť. Celá komunikácia využíva silný motív čiernobielych fotografií, dokumentujúcich rôznych ľudí, ktorí sa ocitli v rôznych situáciách. Vidíme ženu, pravdepodobne matku v náručí s mŕtvym dieťaťom, dievča po pás vo vode v zaplavenej oblasti, vidíme malé dieťa, ktoré nemá nohu. Rôzne obrázky majú jeden spoločný prvok. Na každom z nich sa nachádzajú ruky so zdvihnutými palcami, ktoré sú symbolom funkcie Like, ktorú poznáme z prostredia sociálnych sietí.

V jednoduchosti je skrátka krása. Vlastne, v tomto prípade je asi presnejšie slovo účinok. Žiadne zložité komunikáty s množstvom prvkov a farieb. Iba mrazivá fotka a výstižný headline.

crisis-relief-flood crisis-relief-earthquake

Autorom celej kampane je tím z tamojšej agentúry Publicis Singapore, ktorý využil zábery Sebastiana Siaha. Retuš robilo Wishing Well.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Logokvíz V. – vyhrajte knihu

Uhádnete všetkých deväť známych grafických značiek v jubilejnom piatom logokvíze? Víťaz získa knihu Super Graphic: A Visual Guide to the Comic…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Censurado wine

Nezávislý producent vína pocítil frustraci z cenzury, se kterou se během své práce setkal. A tak vznikla nová kolekce vín,…
pokračovanie článku

Stiahnite si zadarmo mockup kozmetiky

Dnes pre vás máme tip na trochu netradičný mockup. Taký, ktorý sa pri všetkých tých plagátoch, nákupných taškách,…
pokračovanie článku

Řeči o grafickém designu 2020

Aj tento rok sa uskutoční konferencia Řeči o grafickém dizajnu, ktorá prinesie zaujímavé témy a rečníkov z dizajnérskej scény. Druhé vydanie sa uskutoční na jeseň v českej metropole.