Palec hore nestačí – kampaň pre Crisis Relief Singapore

Crisis Relief Singapore nedávno vzbudilo pozornosť cez reklamnú kampaň s názvom Liking Isn´t Helping. Spoločnosť sa angažuje v oblasti pomoci ľuďom, ktorých postihla nejaká prírodná katastrofa a aj jej kampaň sa snaží otvoriť tému, ktorá viacerým už dlhšiu dobu leží na jazyku. Ide o tzv. kult utíšenia pocitu viny.

Ten sa tlmí práve dobrým pocitom z likeovania rôznych obrázkov, videí či iných príspevkov. Niektorí ľudia dokonca nadobudnú dojem, že niekomu reálne pomohli. Najmä, ak je k takejto výzve pripojená zaručene pravdivá informácia o poukázaní určitej sumy za každý jeden like. Ako hovorí titulok na každom zo série vizuálov, „pomoc“ v rámci sociálnych sietí skutočne nestačí. To len pre prípad, že by to pre niekoho bola stále novinka.

Namiesto toho chce Crisis Relief motivovať ľudí, aby sa stali dobrovoľníkmi a skúsili, aké je to, niečo naozaj zmeniť. Celá komunikácia využíva silný motív čiernobielych fotografií, dokumentujúcich rôznych ľudí, ktorí sa ocitli v rôznych situáciách. Vidíme ženu, pravdepodobne matku v náručí s mŕtvym dieťaťom, dievča po pás vo vode v zaplavenej oblasti, vidíme malé dieťa, ktoré nemá nohu. Rôzne obrázky majú jeden spoločný prvok. Na každom z nich sa nachádzajú ruky so zdvihnutými palcami, ktoré sú symbolom funkcie Like, ktorú poznáme z prostredia sociálnych sietí.

V jednoduchosti je skrátka krása. Vlastne, v tomto prípade je asi presnejšie slovo účinok. Žiadne zložité komunikáty s množstvom prvkov a farieb. Iba mrazivá fotka a výstižný headline.

crisis-relief-flood crisis-relief-earthquake

Autorom celej kampane je tím z tamojšej agentúry Publicis Singapore, ktorý využil zábery Sebastiana Siaha. Retuš robilo Wishing Well.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Používate tieto pojmy správne?

Počúvame ich denne alebo takmer denne. Čítame a píšeme ich v mailoch. Ale vieme, čo skutočne znamenajú?