Facebook má nové logo. Po desiatich rokoch.

Vy ste si nevšimli? Nuž, nie ste jediní. Sociálna sieť totiž prišla s redizajnom, ktorý sa skrýva najmä v detailoch. Zmena je taká nenápadná, že si ju všimol len málokto. To, že čosi „nie je v poriadku”, postrehol prvý portál Brand New. Ako je to možné?

Skrátene „f” logo zostalo zachované, zmenil sa iba celý wordmark, ktorý značka používa bez výraznejších zásahov od roku 2005, kedy bol vytvorený. Za pôvodným logom stojí agentúra Cuban Council zo San Francisa.

Aktuálny update prišiel na svet v domácej kuchyni Facebooku. Spolupracoval na ňom aj autor písma Klavika, ktoré predstavuje východisko pre samotné logo, Eric Olsen. A prečo vlastne bolo potrebné redizajnovať? Facebook vidí dôvody v modernizácii a snahe o to, aby sociálna sieť pôsobila priateľskejším dojmom.

Podľa Josha Higginsa, Creative Directora Facebooku, sociálna sieť v roku 2005 ešte iba začínala a vtedy bolo cieľom najmä pôsobiť vyspelo a seriózne. V súčasnosti, keď je postavenie Facebooku pevne ukotvené, nastal čas modernizovať. Po preskúmaní viacerých možností dospeli k názoru, že nie je potrebný úplny redizajn. Výsledkom je custom písmo, ktoré má odrážať to, kde je značka v súčasnoti a akým smerom sa chce uberať.

facebook_compare

Nové vs. pôvodné

Hlavnou a najvýraznejšou z týchto nenápadných premien je výmena dvojposchodového písmena „a” za jednoposchodové. Úprav sa však samozrejme dočkali aj iné písmená. Vo všeobecnosti možno povedať, že nové logo sa vybralo cestou pravidelnejších, zaoblenejších tvarov. Oproti predchodcovi pôsobí opäť o čosi menej nápadne.

Reakcie na novú podobu loga sú rôzne. Nechýbajú také, ktoré možno zhrnúť vetou: Logo má v názve Facebook, ale nie je to Facebook. Jedným dychom však možno dodať aj to, že po desiatich rokoch používania jedného loga je vždy ťažké prijať to nové. Ak je ale to nové dobré, obvykle to časom príde.

underconsideration.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Obalový dizajn v pohybe

Presne taký je nový dizajn obalov KFC v Thajsku, kde je jednotkou v rýchlosti donášky. A práve túto vlastnosť sa pokúsili…
pokračovanie článku

Magnum predstavil aktualizované logo aj identitu

Značka ľadových dezertov, ktorá vznikla v roku 1989, dnes patrí pod Heartbrand od Unileveru. Nový branding prináša vyladené logo aj osvieženie vizuálnej komunikácie ako takej.
pokračovanie článku

Tieto kresby môžete (takmer) vziať do ruky

Existujú rôzne štýly ilustrácie. Niektoré svet okolo nás prezentujú prostredníctvom jedinečnej autorskej optiky. Iné zase verne dokumentujú predlohu. Občas…
pokračovanie článku

Stiahnite si Split-Flap Typography Creator

Tentokrát pre vás máme na set mockupov inšpirovaných letteringom z letiskových hál. Balík ponúka množstvo zdrojov aj široké možnosti…