Medzinárodný filmový festival Karlovy Vary sa bude tento rok konať po jubilejný, 50-ty krát. S čím prichádza v tomto čase jeho nové logo?
Začnime v minulosti. Nové logo totiž prináša predovšetkým výrazný kontrast, v ktorom sa ocitá s predchodcom, logom minulého ročníka s poradovým číslom 49. Práve číslo 49 bolo ústredným motívom minimalisticky poňatého predošlého loga, v ktorom ľudia často videli detskú kresbu prasiatka, alebo aj iné asociácie, z ktorých vzniklo viacero paródií.
A teraz späť do prítomnosti. Aktuálna vizualita festivalu prináša auru minulých desaťročí, ktoré kombinuje s menej nápadnými, nie tak na prvý pohľad zreteľnými prvkami. Jedným z nich môže byť slovná hračka Happy anniVARYsary, ktorú si môžete všimnúť vľavo hore v zajatí vavrínových vetvičiek. Do identity tento rok pribudol aj kamzík, symbol Karlových Varov.
Vizuál tento rok poňali jeho autori zo Studia Najbrt ako triptych. Skladá sa z hlavného loga, plagátu s dievčinou-návštevníčkou festivalu, a mozaikového vizuálu, ktorý je tvorený množstvom fotografií osobností, ktoré sa zúčastnili festivalu v minulosti. Ako sa vyjadril riaditeľ podujatia Jiří Bartoška – nadchádzajúci ročník má byť oslavou filmov a divákov, ktorý vytvárali atmosféru v Karlových Varoch päťdesiat rokov.
Triptych 50. ročníka KVIFF
Na záver ešte pripájame vyjadrenie samotného Studia Najbrt:
“Festival letos vstupuje do požehnaného věku, kdy dává velice dobrý smysl strávit devět dní v lázních a tomu odpovídá i design mezi kolonádním pítkem a plechovým odznáčkem na vycházkovou hůl. Lehce absurdní typografickou vzpomínku na imaginární staré časy ale korigují lidé, kteří tvoří současnost festivalu. Jirásek jich během čtyř ročníků ve svém mobilním studiu nafotil tolik, že na některé z fotek jste určitě taky. Jenom na jednom z hlavních plakátů je 431 portrétů. Happy Anniversary, Vary! “
Ako hodnotíte nový vizuál filmového festivalu vy? Páči sa vám nový prístup, ktorý štúdio zvolilo?
zdroj: designportal.cz, mediar.cz, kviff.cz