Vizuál, jak se paIII – Praha 3 má novú identitu

Návrh od Jakub Vaněk Studio sa rozvíja okolo hravého uchopenia symbolu rímskej trojky a výsledkom je svieži vizuálny štýl.

Inšpirované miestom a zážitkami

Dizajnéri pri tvorbe svojho konceptu chceli, aby si ho obyvatelia osvojili a identita začala následne dýchať samostatne. V dotazníku, ktorý bol súčasťou tvorivého procesu, získali dôležitú spätnú väzbu a informácie priamo od ľudí, ktorí v mestskej časti žijú.

Spoločným menovateľom boli susedské vzťahy a typické pavlače. Vizuál preto založili práve na motíve stretávania sa a medziľudskej interakcie. Žižkov ponúka množstvo zaujímavých miest. Práve ony môžu spájať rôzne cieľové skupiny. A zároveň sú aj niečím, k čomu sa viažu spomienky.

Nápad, ktorý možno tvarovať

Autori chceli, aby logo, ktoré bude lokalita využívať, nebolo “iba logom, ktoré sa umiestni do ľavého horného rohu”. Prišli tak s jednoduchým, no o to zábavnejším prvkom troch vertikálnych čiar, ktoré vyjadrujú číslo 3. To je však iba začiatok. Ako ukazujú vizualizácie k identite, práve vďaka jednoduchosti prvku je možné ho obmieňať. Komunikácia mestskej časti tak prináša prekvapivé a zábavné pointy.

Písmo Vegan od českého Superior Type

Žižkov AKA “Šiškov” je známy problémom s psími exkrementmi. Aj tento motív je možné uchopiť vtipne a efektívne tak motivovať k zmene.

Súčasťou návrhu je aj apka Digitální pavlač, ktorá má vrátiť šmrnc pavlačiam a motivovať ľudí k združovaniu a vzájomnej pomoci.

V dvojkolovej súťaži organizovanej CZECHDESIGNom sa zišlo veľké množstvo návrhov. Podľa slov Jiřího Ptáčka, starostu Prahy 3, na víťazovi sa nakoniec zhodla celá porota. Oslovil svieži a zapamätateľný štýl aj možnosti ďalšej práce s nápadom.

 

 

zdroj: jakub-vanek.cz

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Sada papierových textúr zadarmo!

Na Graphic Burger aktuálne nájdete aj set papierových textúr, vďaka ktorému môžete svojim projektom dodať realistický opotrebovaný vzhľad.
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Oro

Oro je značka, která se zaměřuje na výrobu extra panenského olivového oleje. Brand design a konstrukce obalu vyniká svou…