Fibra print: Investovať do nových technológií sa nám oplatilo

Spojenie kvalitného výrobcu polygrafických technológií a profesionálneho tlačiara s odvahou investovať do nových technológií musí vždy dopadnúť na výbornú. Dokazuje to aj spoločnosť Fibra print. Ich najnovším prírastkom sa stala novinka MGI JetVarnish 3DS od Konica Minolta. Vďaka tejto novinke sa im otvárajú neobmedzené možnosti zušľachťovania materiálov a najmä možnosť získať nové zákazky pre svoj ďalší rozvoj.

Fibra print nie je žiadnym nováčikom na slovenskom polygrafickom trhu. Pôsobí na ňom od roku 2000. Doteraz sa zameriavali na veľkoplošnú, hárkovú tlač, razbu, polepy, alebo vyhotovovaniu svetelnej a nesvetelnej reklamy.  Sami však cítili, že trh sa za posledné obdobie zmenil. „Zákazníci tlačia menšie objemy, majú variabilné dáta, očakávajú personalizáciu produktov a reklamy. Súčasne sa začali hľadieť na kvalitu tlače a zušľachtenia vytlačených materiálov,“konštatuje Branislav Filipovič, majiteľ Fibra print. Pri úvahách o novom zariadení mali jasné očakávania, čo by malo nové zariadenie zvládnuť. Išlo najmä o parciálne 3D lakovanie, väčšia variabilnosť zariadenia, možnosti zušľachťovania a personalizovanie tlače. Zariadenie by malo byť súčasne určené pre menšie a stredné zákazky. Ich úmyslom bolo vstúpiť aj do tejto oblasti tlače, kde vidia veľký potenciál. Ich voľba po dlhých úvahách, školeniach, porovnávania vlastností a ceny s konkurenciou padla na novinku z MGI JetVarnish 3DS od Konica Minolta.

Zavážili prednosti ako aj dobrá skúsenosť

Dôvodov na výber tohto zariadenia bolo niekoľko. Jednak je to spokojnosť s kvalitou tlače, bezproblémová dlhoročná spolupráca, ale najmä to, čo aké vlastnosti má samotné zariadenie.  Parciálne 3D lakovanie pomocou UV atramentových hláv a možnosť realizovať neobmedzené množstvo rôznorodých úloh v rámci jednej produkcie bez zastavenia. Zaujalo ich to, že dokážu zredukovať zložitú prípravu na minimum. Ušetria čas, financie ako aj svoju pracovnú silu. Všetko je bez zložitej prípravy a vďaka UV technológii sú zákazky okamžite vytvrdnuté a pripravené na ďalšie spracovanie. A toto všetko vedia teraz využiť takmer pre všetkých svojich klientov. Nech sú z akejkoľvek oblasti.  Odteraz tak môžu robiť luxusné obaly, netradičné prebaly kníh, najrôznejšie krabičky, dózy, fľaše či originálne pozvánky. Vďaka tejto novej technológií sa klienti začali výrazne odlišovať od tradičných reklamných a marketingových materiálov. Čo si aj veľmi pochvaľujú. V dnešnom svete zaplavenom najrôznejšími marketingovými produktmi, kvalitný leták, pozvánka alebo obal vyčnieva z bežného priemeru. Svojich zákazníkov tak upútajú na prvý pohľad. „Hovorí sa, že obal predáva. Vďaka MGI Jet Varnish 3DS máme takmer neobmedzené možnosti zušľachťovania. Dokážeme tak vyhovieť aj tým najnáročnejším požiadavkám klientov,“objasňuje Branislav Filipovič.

Možnosti sú

Neraz sa stáva, že klienti nemajú predstavu, aké možnosti dnes ponúka parciálne 3D lakovanie prostredníctvom zariadenia  MGI JetVarnish 3DS od Konica Minolta. Keďže Fibra print má vlastných grafikov, klientom názorne ukážu a navrhnú, čo všetko by sa dalo urobiť, vylepšiť a ako sa odlíšiť od konkurencie. Zariadenie totiž v sebe ponúka neuveriteľné možnosti zušľachtenia, ktoré na slovenskom trhu sú ojedinelé. Navyše je celý proces digitálny, takže každý výstup môže mať jedinečný dizajn. Lak je možné naniesť priamo na výstup z ofsetu či zalaminovaný výstup a ako jediný stroj aj priamo na výstup z digitálneho tonerového stroja. Zariadenie otvára možnosť produkcie neobmedzeného množstva rôznorodých úloh v rámci jednej produkcie bez zastavenia. Menšie a stredne veľké zákazky s personalizovanými údajmi, alebo variabilným dátami nerobia tomuto zariadeniu problém. „Dnes vieme vyšperkovať zákazky do podoby, ktorá prekonáva očakávania našich klientov,“konštatuje Branislav Filipovič, majiteľ Fibra print.

Dôležitá je podpora

Investovania do nových technológií je pre mnohých profesionálnych tlačiarov veľké riziko. Obávajú sa toho, či dokážu prilákať dostatočné množstvo nových zákazníkov a či budú naďalej aj cenovo konkurencieschopní. Preto pri takomto rozhodnutí zavážia aj malé detaily. Dlhoročným partnerom spoločnosti Fibra print je Konica Minolta Slovakia. „Naša podpora pri zavádzaní nových technológií, názorné ukážky možností zariadenia, komplexný servis, dlhoročné skúsenosti, úspešná doterajšia spolupráca a zaujímavé možnosti prefinancovania môžu profesionálnym tlačiarom prechod na nové technológie uľahčiť,“konštatuje Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta Slovakia. Fibra print sa zase môže opierať o tím skúsených tlačiarov ochotných ísť do nových vecí a byť lídrami nových technológií na slovenskom trhu. Správnosť rozhodnutia dokazuje rast zákaziek  a zvýšený záujem o vysoko kvalitnú tlač a  následné zušľachtenie potlačeného materiálu 3D lakovaním. Investovanie do nových technológií sa im preto rozhodne oplatilo.

www.konicaminolta.sk

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

BP&O Collections — Die Cutting

Neustále aktualizovaná galerie brand identity, obalového a grafického designu, publikovaná na BP&O, zahrnuje výrazné využití výřezů. Tento příspěvek představuje…
pokračovanie článku

GALERIE CZECHDESIGN JE VOLNÁ

Galerie designu vyhlašuje výběrové řízení na výstavní projekt, kterému věnuje svůj prostor a finanční prostředky. CZECHDESIGN je otevřený vašim…
pokračovanie článku

Koncept – Leafcare

Leafcare je inovační přípravek k ochraně rostlin zaměřený na záchranu před škůdci a před chorobami. Tento projekt usiluje o vytvoření takového produktu,…