Športová súťaž, ktorá má svoje počiatky ešte v roku 1955, nedávno predstavila novú vizuálnu identitu. Jej tvorbu má na svedomí dizajnérske štúdio s najvýstižnejším menom – DesignStudio. To v minulosti realizovalo aj redizajn identity Premiere League.
Ústredným motívom novej vizuality futbalovej súťaže UEFA pre obdobie 2018 – 2021 je po novom lopta s hviezdami, tzv. starball. Tento prvok sa prelína celou komunikáciou – od tých najmenších až po tie najväčšie aplikácie. Nová podoba vizuálnej identity je na pohľad pôsobivá a naplno využíva potenciál hry so svetlom a jeho lámaním.
Farebná paleta je podľa slov tvorcov inšpirovaná nočnou oblohou v Európe, pod ktorou sa zápasy súťaže odohrávajú. Celkový dojem možno vyjadriť slovom prémiovosť. Či už v pohybe alebo na statických vizuáloch tmavomodrá s náznakmi svetlejších tónov z palety. V identite sa pracuje aj s písmom na mieru, ktoré vzniklo v spolupráci s Fontsmith. Novovzniknutý font je tenším rezom už existujúce brand písma.
Autori identity sa pri práci s textom rozhodli pre centrovanie a výrazné hodnoty trackingu, čo má opäť ďalej rozvíjať koncept prémiovosť a veľkoleposti.
Príklady aplikovanie novej identity
Aký máte celkový dojem z novej identity? Dokáže svoju kvalitu aj v teste času?
zdroj: underconsideration.com
design.studio
uclbranding.uefa.com