Český rozhlas v stredu 27. februára predstavil novú vizuálnu identitu, ktorá ho bude odteraz prezentovať na verejnosti. Pôvodné logo, ktoré bolo založené na zvukovej vlne nahradilo písmeno R zložené z pruhov. Za logom stojí české grafické štúdio marvil a česká verejnoprávna služba zaňho zaplatila 2,2 milióna korún. Tým sa to ale samozrejme nekončí.
Celkové náklady spojené s implementovaním loga a samotnou propagáciou Českého rozhlasu počas nasledujúcich štyroch rokov sa odhadujú na 165 miliónov. Ako uvádza riaditeľ ČRo Peter Duhan, nastal čas na zmenu. Zároveň podľa jeho slov nešlo o nákladný projekt, v rámci ktorého boli všetky výdaje minimalizované.
Nová identita má prvýkrát v histórii rozhlasovej služby zjednotiť identity jednotlivých okruhov. Doteraz ju mali totiž všetky stanice z nich odlišnú, čo samozrejme nebol práve najšťastnejší krok. Vedenie rozhlasu je v otázke trvanlivosti nového dizajnu optimistické. Odhaduje, že logo bude schopné Český rozhlas prezentovať dvadsať rokov. Predošlé logo slúžilo sedemnásť rokov, takže by to nemusel byť celkom zlý tip.
staré vs. nové
Ako to už býva zvykom pri predstavovaní novej tváre, všetko bolo starostlivo naplánované. Nie je preto náhodou, že rok uvedenia nového loga je zároveň 90-tym rokom pravidelného vysielania. Navyše, ČRo expanduje a to hneď tromi stanicami odlišného zamerania.
O autorovi
Studio Marvil, ktoré zvykne svoj názov štylizovať s malým m, vzniklo v roku 1995. Vo svojom portfóliu má práce pre energetický gigant ČEZ, či revitalizáciu loga týždenníka Euro. Zároveň je autorom loga pre agentúru Czech Tourism a stojí i za redesignom mnohých magazínov.
O dizajne
R ako symbol má odkazovať na slová ako rozhlas, rádio, regióny a stanica ČRo 1 –Rádiožurnál. Ako predloha pri navrhovaní dizajnérom slúžili krivky ekvalizérov, využívaných na mixpultoch. Cieľom marvilu bolo, podľa kreatívneho riaditeľa Pavla Zelenku, vytvoriť značku jednoduchú no dostatočne silnú po vizuálnej stránke. Práve on je autorom loga. Dizajn je riešený dvojrozmerne, využíva bezpätkové písmo a pôsobí moderne, no zároveň stále akosi konzervatívne. To však môže byť dôsledok filozofických či marketingových tlakov z vnútra inštitúcie.
dizajnéri použili písmo AG Book Pro
V súčasnosti majú všetky okruhy Českého rozhlasu jednotnú identitu, ktorá nahradila predošlý príliš autonómny štýl. Odlišujú sa len farebne, podľa určitej vnútornej logiky dizajnérov. Napríklad Rádiožurnál ako sťažeň ČRo dostala najvýraznejšiu, červenú farbu, Vltava má zase modrú. Regionálne stanice dostali zelenú – to vytvára paralelu s obrazom krajiny.
farebné odlíšenie jednotlivých okruhov
Podobný princíp, ako vám už možno napadlo, viac či menej funguje aj v prípade Slovenskéh rozhlasu a jeho jednotlivých programových služieb.
Nové logo ČRo má pred sebou neľahkú úlohu. Musí osloviť mladých poslucháčov no zároveň zabezpečiť udržanie priazne tých starších.
Logo bolo predstavené skutočne veľkolepo. Stretnutie s novinármi zahajovali fanfáry Symfonického orchestru a prítomní si mohli prezrieť ako nové logo funguje vďaka prítomným hosteskám v tričkách s farebným R, ale aj automobilu s novým polepom. Rebranding v praxi predviedli i riaditeľ a hovorca ČRo, keď si vymenili mikrofóny za nové.
Viac informácii nájdete na webstránke mediar.cz.
Páči sa Vám nové logo a korporátna identita Českého rozhlasu?
[myo_poll poll = 2685 type = bar perc = yes]
Miloslav Kučera
zdroj: idnes.cz, mediar.cz