Dávno neplatí, že skvelý gastronomický zážitok sa obmedzuje len na oblasť taniera. Rovnako dobre, aj keď celkom iným spôsobom, môže chutiť jedálny lístok. Do istej miery je takisto súčasťou toho, čomu hovoríme spokojná návšteva podniku. Kreatívne spracované menu je nielen inventárom kuchynských zásob a kuchárových schopností, ale predovšetkým dôležitým kanálom pre prezentáciu značky smerom k hosťovi. Dobrý dizajn dokáže vyvolať pozitívny dojem ešte skôr, než sa človek ponorí do všetkých tých chutných vecí, ktoré môže nájsť na stránkach jedálneho lístka. Dnes vám opäť ponúkame pár príkladov takéhoto dizajnu.
Holly Burger
Za návrhom tohto menu treba hľadať hneď dvojicu dizajnérov. Manuel Astorga a Rodrigo Aguade hovoria o koncepte real american, ktorého cieľom bolo vytvoriť značku z sviežej kombinácie rôznych štýlov. Prvotnou inšpiráciou sa pre autorov stala pôvodná americká typografia, ktorú možno nájsť vo výkladoch starých obchodov. Jej vintage nádych v kombinácii s výrazným pozadím, ktoré je využité nielen v rámci menu ale i v prevažnej časti identity, vytvára jedinečný vzhľad, ktorý si len tak ľahko nepomýlite. Za zmienku stojí aj pôvod listnatého motívu. Originál zdobí steny hotelu Beverly Hills v Los Angeles. Tapetu pre hotel navrhol v roku 1942 Don Loper. Veľmi sa mi páči tento odkaz na niečo staré v kombinácii s novým.
Mr Brown
Dnes trochu nezdravo – pokračujeme opäť podnikom, kde sa kalórie nepočítajú. Jerome and Zimmerman je duo creative directorov, ktorý “tvoria a renovujú značky”. Vzali si do parády aj mexickú reštauráciu Mr Brown, pre ktorú navrhli fakt originálne menu. To je zároveň interiérovou dekoráciou. Pozostáva zo siedmich exemplárov jedálnych lístkov na drevených doskách, ktoré visia na stene a každé má na zadnej strane jedno písmeno z názvu podniku. Super!
Smith
Okej, trochu tie burgre to vyvážime. Smith je reštaurácia s klubom, ktorú nájdete v Toronte. Zo všetkého najviac pripomína ich menu noviny. Takisto ako strany dennej tlače aj tu nájdete výraznú titulkovú typografiu, ktorou sú písané názvy pokrmov, sprevádzané ilustračnými čiernobielymi fotografiami. Pre zaujímavosť – menu sa mení podľa ročného obdobia a dostupných surovín. Autorom návrhu je talentovaná dizajnérka Tracy Ma, ktorá aktuálne pôsobí v magazíne Bloomberg Businessweek.
Ak sa vám dnes páčilo, čítajte ďalšiu časť seriálu o menu dizajne aj nabudúce! :)
zdroj: creativebloq.com, behance.net/wearemast, behance.net/jnzmx
3 comments
aka je sanca ze si slovensky klient na nieco taketo trufne alebo na to najde peniaze?
Nasi si akurat otvaraju restauraciu, som zacal pracovat na designe menu. Ked som im vysvetloval, ze bude to treba vytlacit v tlaciarni, ze kolko to bude stat tlac a podobne. Mi povedali, ze preco to nemozes vytlacit sam? Tak som im povedal, aka je situacia, ze nemam skusenosti s tlacenim, kedze to a to…Potom prisiel oco a stlacil vo worde tlacit aha takto sa tlaci….
Najlepsie je, ze sa ma spytali, preco som im ten dizajn menu nespravil skor, ( ked este ani nevedeli, ze co tam ma byt a akym sposobom to chcu mat rozlozene… ) vsak si to mohol spravit, uz by sme len podopisovali veci, aky bol v tom problem?
Sebaovladanie bolo zapnute na 100 percent :D
No a co tym chcem povedat? ze ked s rodicmi sa neda normalne porozpravat, tak na Slovensku taki klienti asi nebudu…
:)