Dizajn, ktorý má mnoho chutí – redizajn ovocnej Absolut

Známa značka vodky Absolut nedávno predstavila masívnu redizajnovú kampaň. Konkrétne ide o paletu ochutených vodiek švédskeho výrobcu – jedenásť z nich dostalo celkom novú tvár. Aktuálny dizajn fliaš vytvorila agentúra Brand Union.

Pri pohľade na nové fľaše možno hovoriť o výrazne umeleckom poňatí hlavného vizuálu. Každá príchuť má na povrchu fľaše jedinečnú, nezameniteľnú podobu. Zaujímavé na celom projekte je to, že zosobnenie príchutí v podobe obalového dizajnu bolo vytvorené bez využitia počítačovej grafiky. Autori uprednostnili tradičné postupy a remeselné nástroje ako perá, pastelky, štetce či farby.

4

(ručná) práca na dizajne

Pri tvorbe jednotlivých návrhov autori vychádzali z (vlastných) asociácií, ktoré sa ku každej chuti viažu. Hruška, napríklad, ako pripomienka čistoty a dlhého života dostala tvar podobný ovociu, ktorý je navyše zdvojený ako symbol večnosti. Nuž, asociácie má k ovociu asi každý celkom iné.

Anna Kamjou, ktorá u výrobcu švédskeho alkoholu pôsobí na pozícii Global Design Director, vidí hlavný cieľ kampane vo vytvorení dizajnu, ktorý bude pre zákazníka jedinečný – skrátka nič, čo by predtým videl. Ďalej dodáva: „Požiadali sme náš tým, aby siahol po symbolizme a mýtoch, ktoré sú späté s prísadami, aby sme tak našli skutočné jadro každej príchute – a následne ho zdôraznili prostredníctvom umenia.“

Nové fľaše dostali napríklad príchute broskyňa, hruška, malina, vanilka, mango či jablko. Takýto umelecký prístup pritom nie je pre Absolut novinkou. Značka nedávno spolupracovala s umelcami v Brooklyne. Spolu vytvorili redizajn ulice v tejto štvrti a zároveň aj neuveriteľných milión jedinečných dizajnov fliaš. Týmto spôsobom svetu predstavili svoju najnovšiu príchuť s názvom Unique.

Pozrite si nový dizajn niektorých príchutí

13 12 11

zdroj: adage.com, designtaxi.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Mysteries of the Deep

Design Activity se nedávno spojili se společností Lidl UK, aby vytvořili identitu značky a design obalů pro nejnovější nabídku…
pokračovanie článku

NOVINKA Suitcase Fusion 8 v prodeji

Nová verze správce písem Suitcase Fusion 8 přináší zcela přepracované a zjednodušené uživatelské rozhraní, podporu nových verzí Adobe Creative…
pokračovanie článku

Monotype chce oceniť dobrú typografiu

Renomovaná type foundry má v pláne dostať písma viac do povedomia. Spúšťa preto nové oceňovanie s titulom Type Champions Award.