Dizajn, ktorý má mnoho chutí – redizajn ovocnej Absolut

Známa značka vodky Absolut nedávno predstavila masívnu redizajnovú kampaň. Konkrétne ide o paletu ochutených vodiek švédskeho výrobcu – jedenásť z nich dostalo celkom novú tvár. Aktuálny dizajn fliaš vytvorila agentúra Brand Union.

Pri pohľade na nové fľaše možno hovoriť o výrazne umeleckom poňatí hlavného vizuálu. Každá príchuť má na povrchu fľaše jedinečnú, nezameniteľnú podobu. Zaujímavé na celom projekte je to, že zosobnenie príchutí v podobe obalového dizajnu bolo vytvorené bez využitia počítačovej grafiky. Autori uprednostnili tradičné postupy a remeselné nástroje ako perá, pastelky, štetce či farby.

4

(ručná) práca na dizajne

Pri tvorbe jednotlivých návrhov autori vychádzali z (vlastných) asociácií, ktoré sa ku každej chuti viažu. Hruška, napríklad, ako pripomienka čistoty a dlhého života dostala tvar podobný ovociu, ktorý je navyše zdvojený ako symbol večnosti. Nuž, asociácie má k ovociu asi každý celkom iné.

Anna Kamjou, ktorá u výrobcu švédskeho alkoholu pôsobí na pozícii Global Design Director, vidí hlavný cieľ kampane vo vytvorení dizajnu, ktorý bude pre zákazníka jedinečný – skrátka nič, čo by predtým videl. Ďalej dodáva: „Požiadali sme náš tým, aby siahol po symbolizme a mýtoch, ktoré sú späté s prísadami, aby sme tak našli skutočné jadro každej príchute – a následne ho zdôraznili prostredníctvom umenia.“

Nové fľaše dostali napríklad príchute broskyňa, hruška, malina, vanilka, mango či jablko. Takýto umelecký prístup pritom nie je pre Absolut novinkou. Značka nedávno spolupracovala s umelcami v Brooklyne. Spolu vytvorili redizajn ulice v tejto štvrti a zároveň aj neuveriteľných milión jedinečných dizajnov fliaš. Týmto spôsobom svetu predstavili svoju najnovšiu príchuť s názvom Unique.

Pozrite si nový dizajn niektorých príchutí

13 12 11

zdroj: adage.com, designtaxi.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Budúcnosť tradícií

Na krste knihy o Antonovi Srholcovi som dostal okľukou knihu, ktorú k 350. výročiu kníhtlače v Skalici vydali tamojšie Západoslovenské tlačiarne. Pekná…
pokračovanie článku

Obaly, ktoré by ste nevyhodili

Aj ten, kto sladkostiam neholduje sa vždy poteší, ak ich uvidí vo vzhľadnom a inšpiratívnom prevedení. Ponúkame vám výber…
pokračovanie článku

Set Mockupov vín za 22 dolárov

Na portáli Creative Market aktuálne môžete nájsť aj tento set prezentačných vizuálov, ktoré vám dobre poslúžia pri práci…